ایلنا-تغییر لحظه‌‏ای سیاست‌‏های مسوولان درباره تعرفه واردات و شرایط تولید, فضای کسب و کار تولیدکنندگان بخش خصوصی فولاد کشور را ناامن کرده است. تقی بهرامی، رییس انجمن تولیدکنندگان فولاد کشور, تصریح کرد: تغییر لحظه‌‏ای سیاست‌‏های مسوولان کشور بازار فولاد را دچار نوسان می‌‏کند و این شرایط تولیدکنندگان بخش خصوصی را از وارد شدن در عرصه تولید و صنعت پشیمان کرده است.

وی همچنین گفت: افزایش قیمت آهن‌‏آلات در بازار به نفع تولیدکنندگان بخش خصوصی نیست، زیرا آنان شمش فولادی را به کشور وارد می‌‏کنند و هر قدر قیمت محصولات فولادی افزایش یابد, قیمت شمش وارداتی نیز افزایش می‌‏یابد‌، به همین دلیل افزایش قیمت به نفع فولادسازان خصوصی نیست.

بهرامی ادامه داد: در حال حاضر قیمت میلگرد و شمش به هم نزدیک شده است و کم شدن تفاوت قیمت میان این دو به ضرر تولیدکنندگانی است که شمش‌‏های وارداتی را به انواع محصولات فولادی نظیر میلگرد تبدیل می‌‏کنند.

رییس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران, با اشاره به ظرفیت ۶‌میلیون تنی تولید محصولات فولادی در کشور, اظهار داشت: با وجود ظرفیت‌‏های تولیدی ایجاد شده‌، شرایط موجود باعث شده است که تولیدکنندگان در شرایط بلاتکلیفی به سر ببرند و مسوولان سیاست‌‏های خود را به طور شفاف و درازمدت اعلام کنند تا تکلیف تولیدکنندگان بخش خصوصی روشن شود.

وی در پاسخ به این سوال که پیش‌‏بینی شما از میزان تولید بخش خصوصی چیست، گفت: تا زمانی که سیاست‌‏های مسوولان مشخص نیست, پیش‌‏بینی این‌‏که چه اتفاقی در شرف وقوع است، مشکل می‌‏شود.