قیمت انواع محصولات فولادی ثابت ماند

گروه بورس‌فلزات- برخلاف نوسان محصولات فولادی در بازار‌های داخلی نرخ مبادلات انواع محصولات فولادی از ماده اولیه تا محصول نهایی در هفته گذشته ثابت ماند. به گزارش خبرنگار دنیای‌اقتصاد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ایران سینا، نرخ محصولات اتحادیه اروپا، وارداتی اتحادیه اروپا، صادراتی اروپای غربی، صادراتی آمریکای لاتین طی مبادلات هفته گذشته ثابت بود، اما محصولات صادراتی کشورهای CIS به دریای بالتیک و صادراتی ترکیه با کاهش قیمت مواجه شد.

بنابراین گزارش، شمش چدن وارداتی اتحادیه اروپا تحویل به صورت C&F نسبت به مبادلات هفته گذشته تغییری نداشت. نرخ این محصول در مبادلات منتهی به بیست و دوم اردیبهشت‌ماه مطابق با دوازدهم مه معادل هرتن ۲۸۵ یورو بود.

همچنین قیمت آرماتور، سیم مفتول توری، صفحه نورد به صورت نوار ورقی، صفحه نورد دوطرفه، کلاف گرم و سرد و گالوانیزه گرم هم بدون تغییر باقی ماند و هریک با میانگین نرخ به ترتیب ۵۲۵، ۴۴۰، ۵۰۰، ۵۸۵، ۵۲۵، ۶۱۰، ۶۷۵ دلار در هر تن دادوستد شدند.

بیلت و اسلب فولادی اروپایی غربی هم بدون تغییر قیمت در مبادلات هفته گذشته با نرخ ۵۶۰ و ۴۸۰دلار خریداری شدند.

محصولات صادراتی اروپای غربی هم که تحویل آنها به صورت FOB از در کارخانه‌های اتحادیه اروپا بود تغییری در قیمت نداشتند و مبادلات آنها به ترتیب آرماتور صادراتی ۶۸۵ دلار، میلگرد تجاری ۶۹۰دلار، سیم‌مفتول ۶۷۰دلار، سیم‌مفتول کششی ۶۹۵دلار، مقاطع فولادی ۹۴۵دلار، مورد مبادله قرار گرفتند.

براساس این گزارش، صفحه ضخیم صادراتی اروپای غربی بالای ده‌میلیمتر تحویل به صورت FOB از در کارخانه‌های اتحادیه اروپا و صفحه متوسط صادراتی اروپای غربی ۳ تا ۱۰میلیمتر معادل هر تن ۹۰۰ و ۷۷۰دلار به فروش رسیدند.

براین اساس، در بین محصولات صادراتی آمریکای لاتین صفحه ضخیم، صفحه آجدار، کلاف گرم (خشک) نوار ورق گرم، کلاف سرد، کلاف گرم گالوانیزه هریک با نرخ ۴۶۰، ۴۸۰، ۵۴۰،‌۵۴۰، ۶۴۰، ۷۶۰ دلار در هر تن مبادله شدند.

محصولات وارداتی ایالات متحده هم تغییری در قیمت محصولات خود ندادند. شمش چدن، اسلب فولادی، آماتور، سیم مفتول (کم کربن)، میلگرد تجاری، مقاطع سنگین بالای ۲۴، کلاف گرم (تجاری) صفحه ضخیم، صفحه متوسط، کلاف سرد و کلاف گالوانیزه هر یک با قیمت ۳۱۵، ۴۵۰، ۶۴۵، ۶۳۰، ۵۹۵، ۶۳۵، ۷۳۰، ۶۱۵، ۸۳۰، ۷۰۰، ۶۸۵، ۸۳۰ دلار مورد مبادله قرار گرفتند.

این گزارش حاکی است کلاف سرد ضد زنگ آسیایی دو میلی‌متری گرید ۳۰۴ تحویل به صورت C&F از بنادر آسیای شرقی هم با نرخ ۵هزار دلار مبادله شد.

ورق گرم ضد زنگ آسیایی گرید ۳۰۴ تحویل به صورت C&F از بنادر آسیای شرقی هم بدون تغییر نسبت به مبادلات هفته گذشته با نرخ ۴هزار و ۷۰۰دلار به فروش رسید.

ورق سرد ضدزنگ صادراتی دو میلی‌متری گرید ۳۰۴ تحویل به صورت FOB از بنادر اروپای شمالی طی مبادلات هفته گذشته یکصد دلار رشد را تجربه کرده و با نرخ ۵هزار و یکصد دلار دادوستد شد.

پودر سنگ آهن چینی هم در مبادلات هفته گذشته ۴دلار افزایش یافت و با قیمت ۹۷دلار به فروش رسید. این در حالی است که قیمت پلت سنگ آهنی چنین تحویل به صورت C&F با نرخ ۱۱۰ دلار مبادله شد.

بر اساس این گزارش محصولات صادراتی ترکیه تحویل به صورت FOB شامل بیلت، میلگرد آجدار، سیم مفتول توری، سیم مفتول کششی با کاهش قیمت مواجه شدند. نرخ قیمت و افت آنها به ترتیب بیلت با ۵دلار افت معادل ۵۳۰دلار، میلگرد آجدار با ده دلار کاهش ۶۱۵دلار، سیم مفتول توری با ده دلار افت ۵۹۵دلار، سیم مفتول کششی با ده دلار کاهش با قیمت ۶۰۵دلار در هر تن مورد مبادله قرار گرفتند.

محصولات شرق آمریکا هم تغییری در قیمت محصولات خود ندادند کلاف گرم با قیمت ۶۲۵دلار، کلاف سرد با نرخ ۷۱۲دلار، صفحه استاندارد با قیمت ۱/۸۷دلار در هر تن مبادله شدند.

همچنین محصولات کشورهای CIS صادراتی به خاور دور و دریای سیاه و بالتیک هم تغییرات زیادی در قیمت محصولات خود ندادند و سیم مفتول توری، کلاف سرد، صفحه ضخیم، کلاف گرم با نرخ ثابت ۵۷۰، ۶۰۰، ۵۱۰ و ۵۵۰دلار مبادله شدند.

محصول آرماتور با ده دلار کاهش ۵۹۰دلار، بیلت و آماتور با ۵دلار کاهش با قیمت ۵۱۰ و ۵۸۵دلار مورد مبادله قرار گرفتند.

بر اساس این گزارش میلگرد تجاری، سیم مفتول توری، اسلب، کلاف گرم و سرد کشورهای CIS به (دریای سیاه/ بالتیک) هم بدون تغییر قیمت با نرخ ۴۷۰ دلار، ۵۶۰دلار، ۵۳۰دلار، ۵۵۰ و ۶۰۰دلار به فروش رسیدند. بر خلاف سایر محصولات که در بازارهای جهانی نرخشان در مبادلات هفته گذشته ثابت بود کلاف گرم، کلاف سرد، صفحه استاندارد هر یک با کاهش ۳۳۲، ۱۰۶، ۳۴دلاری مواجه شدند. نرخ کلاف گرم ۳۵۹دلار، کلاف سرد ۶۹۱دلار و صفحه استاندارد ۷۹۷دلار در هر تن بود.

پایه صادراتی کلاف گرم در بازارهای جهانی ۲۴۲دلار افزایش یافته و با نرخ ۸۳۱دلار مورد مبادله قرار گرفت. صفحه استاندارد پایه چینی هم با رشد ۱۱۱دلاری با قیمت ۵۵۱دلار به فروش رسیدند.