خبرگزاری فارس - دبیر سندیکای تولید کنندگان لوله و پروفیل گفت: صفر نشدن تعرفه واردات فولاد افزایش قیمت‌ ورق‌های فولادی در آغاز فصل تابستان را به همراه خواهد داشت. امیر کاوه اظهار داشت: قیمت فولاد در بازار تا حدودی رو به کاهش است اما این کاهش قیمت مقطعی است و به همین دلیل انجمن لوله و پروفیل خواستار صفر شدن تعرفه واردات ورق‌های فولادی و به خصوص ورق‌های نازک شده است. وی توضیح داد: هنگامی که زمزمه کاهش قیمت در بازار مطرح می‌شود، عرضه‌کنندگان به دلیل نگرانی از تداوم کاهش قیمت‌ها و متضرر شدن، خرید و فروش را متوقف می‌کنند تا جایی که بازار ثبات پیدا کند. کاوه گفت: هم‌اکنون تقاضا برای ورق فولادی در بازار رو به افزایش است و در زمینه عرضه به بازار با کمبود مواجه هستیم.

وی تصریح کرد: از طرفی مجتمع فولاد مبارکه به تعهدات خود عمل نکرده است و به عنوان مثال محصولاتی را که قرار بوده فروردین ماه تحویل دهد، هنوز تحویل نداده است.

کاوه اضافه کرد: اغلب کارخانه‌ها به دلیل پیش‌بینی گرانی در آغاز سال برای یکی دو ماه اول سال ذخیره‌سازی کرده‌اند، که با اتمام این ذخایر و مراجعه این شرکت‌ها به بازار شاهد رشد تقاضا در اوایل تابستان خواهیم بود. وی بر این اساس پیش‌بینی کرد در صورت صفر نشدن تعرفه واردات فولاد و عدم اقدام برای واردات در پایان خرداد ماه بازار فولاد با افزایش قیمت مواجه شود.

کاوه گفت: شرکت‌های تولید‌کننده داخلی هم‌اکنون پاسخگوی نیازهای بازار برای ورق‌های زیر ۲ الی ۳ میلی‌متر نیستند و به همین دلیل مدیرعامل فولاد مبارکه نیز در مصاحبه‌های اخیر خود خواستار واردات فولاد شده است.