گروه بورس فلزات - قیمت نقدی پروفیل فولادی در تاریخ هفدهم اردیبهشت ماه جاری با افزایش 50 ریالی روبه‌رو شد.

به گزارش خبرنگار دنیای اقتصاد میانگین قیمت نقدی پروفیل در بازار در تاریخ هفدهم اردیبهشت ماه جاری با 50 ریال افزایش نسبت به آخرین عرضه آن در تاریخ پانزدهم ماه جاری به 7هزار و 670 ریال رسید. براساس این گزارش در مدت یاد شده همچنین میانگین قیمت نقدی پروفیل ریز در بازار نسبت به آخرین عرضه آن با 50 ریال افزایش معادل 7هزار و 770 ریال عرضه شد.
در تاریخ هفدهم اردیبهشت ماه جاری ورق ۲ وارداتی تحویل در بنادر شمال به طور متوسط به قیمت ۶هزار و ۹۵۰ ریال عرضه شد که نسبت به آخرین تاریخ عرضه آن در روز یکشنبه ۵۰ ریال افزایش یافت. این گزارش می‌افزاید: در مدت یاد شده انواع ورق فولادی در بورس فلزات عرضه نشد در نتیجه معامله‌ای هم صورت نگرفت.
با توجه به احتمال ادامه عدم عرضه ورق فولادی توسط مجتمع فولاد مبارکه و بحران تامین مواد اولیه برای تولید کنندگان لوله و پروفیل، تجار و واردکنندگان به امید افزایش قیمت از فروش ورق فولادی به متقاضیان خودداری می‌کنند.
با توجه به این که فروشندگان خارجی حساسیت و تاثیرپذیری شدیدی نسبت به موقعیت مشتری و بازار داخلی و مکانی خریداران دارند، به علت کمبود ورق در بازار داخلی ایران احتمال می‌رود قیمت اعلامی به مقصد ایران با افزایش قیمت مواجه شود.