قیمت محصولات فولادی در بازارهای جهانی تثبیت شد

گروه بورس فلزات - قیمت انواع محصولات فولادی که در بازارهای جهانی به فروش می‌رسند، طی مبادلات ۱۵روز اخیر ثابت بود.

به گزارش خبرنگار دنیای اقتصاد، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ایران‌سینا نرخ فروش کلاف گرم و سرد وارداتی اتحادیه اروپا تحویل به صورت C&F طی مبادلات ۱۵روز اخیر بدون تغییر قیمت نسبت به ۱۵روز اخیر به ترتیب همان ۵۲۰یورو و ۶۰۰یورو بود. بر اساس این گزارش سیم مفتول توری، صفحه نورد به صورت نوار ورقی وارداتی اتحادیه اروپا هم بدون تغیر قیمت بر روی نرخ ۴۸۰ و ۵۷۰ یورو مبادله شدند.

گالوانیزه گرم وارداتی اتحادیه اروپا تحویل به صورت C&F هم با نرخ ۶۵۰یورو در هر تن مورد مبادله قرار گرفت.

آرماتور و شمش چدن وارداتی به اتحادیه اروپا تحویل به صورت C&F هم تغییری در قیمت نداشتند و هر یک با نرخ ۵۰۰ و ۲۸۰یورو مبادله شدند.

بیلت و اسلب فولادی صادراتی اروپای غربی هر یک به ترتیب با نرخ ۵۵۰ و ۴۷۰دلار در هر تن مورد مبادله قرار گرفتند.

آرماتور صادراتی و میلگرد تجاری صادراتی اروپای غربی هم که تحویل آنها به صورت FOB بود. تغییر قیمتی نداشتند و فروش آنها هر یک با نرخ ۶۸۰دلار در هر تن صورت گرفت.

سیم مفتول توری و سیم مفتول کششی تنها محصولات صادراتی اروپای غربی بودند که با افت ۳۰ و ۲۰ دلاری در هر تن مواجه شدند.

نرخ فروش سیم مفتول توری در مبادلات منتهی به پنجم می‌ معادل پانزدهم اردیبهشت‌ماه ۶۵دلار و نرخ فروش سیم‌مفتول کششی ۶۸۰دلار در هر تن بود.

مقاطع فولادی (۶۰۰-۳۰۰) میلی‌متری صادراتی اروپای غربی هم بدون تغییر نسبت به مبادلات ۱۵روز پیش با نرخ۹۰۰ دلار در هر تن به فروش رسید.

صادرات صفحه ضخیم بالای ده میلی‌متری و متوسط ۱۰-۳میلی‌متر اروپای غربی هم بدون افزایش قیمت نسبت به مبادلات ۱۵روز گذشته با نرخ به ترتیب ۸۹۰ و ۷۶۰دلار در هر تن به صورت FOB دادوستد شدند.

قیمت آماتور داخل اتحادیه اروپا هم در هر تن با ده یورو کاهش مواجه شد نرخ فروش این محصول در مبادلات منتهی به پنج می معادل پانزدهم اردیبهشت ماه معادل ۵۰۰ دلار بود.

سایر محصولات اتحادیه اروپا شامل کلاف سردوگرم، کلاف گالوانیزه گرم، داخل اتحادیه اروپا بدون تغییر در قیمت نسبت به مبادلات ۱۵ روز اخیر به فروش رسیدند.

نرخ فروش کلاف سرد ۶۰۰ یورو، کلاف گرم ۵۰۰ یورو و کلاف گالوانیزه گرم هم با نرخ ۶۵۰ یورو مورد مبادله قرار گرفت.

این گزارش حاکی است محصولات صادراتی ترکیه هم در مبادلات پانزده روز گذشته بدون نوسان قیمت مبادله شدند.

بیلت صادراتی ترکیه با ده دلار کاهش در مبادلات پانزده روز اخیر مواجه شد. نرخ فروش این محصول ۵۳۰ دلار در هر تن بود.

سایر محصولات صادراتی ترکیه که تحویل آن به صورت FOB بود شامل میلگرد آجدار، سیم مفتول توری، سیم مفتول کششی، میلگرد تجاری، کلاف گرم و کلاف سرد بودند.

نرخ فروش این محصولات به ترتیب ۶۲۰، ۶۰۰، ۶۱۰، ۶۷۰، ۵۷۰ و ۶۳۰ دلار در هر تن بود.

محصولات صادراتی آمریکای لاتین هم در مبادلات ۱۵ روز اخیر تغییری در قیمت‌های خود نداشتند.

آهن بریکت گرم، شمش چدن، بیلت، اسلب فولادی، آرماتور، میلگرد تجاری از محصولات آمریکای لاتین بودند که بدون تغییر قیمت مبادله شدند.

آهن بریکت گرم با نرخ ۳۰۰ دلار، شمش چدن، نرخ ۳۴۰ دلار، بیلت صادراتی با قیمت ۵۴۰ دلار، اسلب فولادی با قیمت ۵۳۰ دلار، آماتور هم با قیمت ۵۵۰ دلار و میلگرد تجاری با نرخ ۵۰۰ دلار در هر تن مورد مبادله قرار گرفتند.

محصولات شرقی ایالت‌های با اندکی کاهش طی مبادلات پانزده روز اخیر مواجه شدند به طوری که کلاف گرم با کاهش ۵ دلاری با نرخ ۶۲۵ دلار، کلاف سرد با افت ۵ دلاری با قیت ۷۱۲ دلار، صفحه استاندارد با کاهش یک دلاری با قیمت ۸۷۱ دلار به فروش رسیدند.

بر خلاف ثبات قیمت محصولات صادراتی اروپای غربی محصولات داخلی اروپای غربی طی ۱۵ روز اخیر با افزایش قیمت همراه بودند.

کلاف گرم با رشد ۱۴ دلاری با قیمت ۶۹۱ دلار، کلاف سرد با افزایش ۲۲ دلاری با قیمت هر تن ۷۹۷ دلار، مورد مبادله قرار گرفتند.

این گزارش حاکی است، محصولات چینی هم در بازار‌های جهانی با رشد قیمت همراه شدند به طوری که کلاف گرم ۸دلار صفحه استاندارد ۵دلار رشد قیمت را تجربه کردند و هریک با نرخ به ترتیب ۴۴۸ و ۴۴۰دلار مبادله شدند.

بنابراین گزارش، قیمت پایه محصولات صادراتی جهان با نوسان همراه بود.

نرخ پایه صادراتی در بازارهای جهانی برای محصول کلاف گرم ۵۸۹دلار بود که نسبت به مبادلات ۱۵ روز اخیر دو دلار کاهش داشت.

نرخ پایه صادراتی صفحه استاندارد در بازار‌های جهانی هم با ۱۶دلار رشد به ۶۸۳دلار در هر تن رسید.

اما نرخ پایه صادراتی کلاف سرد در بازار‌های جهانی بدون تغییر در قیمت با همان نرخ ۶۶۹دلار مبادله شد.

کلاف سرد ضدزنگ آسیایی دومیلیمتری گرید ۳۰۴ تحویل به صورت CIF از بنادر آسیای‌شرقی بدون تغییر نسبت به مبادلات ۱۵ روز اخیر با نرخ ۵هزار دلار مورد مبادله قرار گرفت.

ورق گرم ضدزنگ آسیایی گرید ۳۰۴ تحویل به صورت CIF از بنادر آسیای شرقی و ورق سرد ضدزنگ صادراتی دومیلیمتری گرید ۳۰۴ تحویل به صورت FOB از بنادر اروپایی شمالی نیز بدون تغییر قیمت هریک با نرخ ۴هزار و ۷۰۰دلار و ۵هزار دلار به فروش رسیدند.

پودر سنگ‌آهن چینی در ۱۵ روز اخیر یک‌دلار افزایش یافت و با نرخ ۹۳دلار مبادله شد. اما پلت‌ سنگ‌آهن چینی ۵دلار کاهش یافت و با نرخ ۱۱۰دلار مبادله شد.

نرخ محصولات صادراتی کشورهای CIS با نوسان همراه بود به طوری که بیلت با ۵دلار کاهش به نرخ ۵۲۵دلار به فروش رسید و کلاف گرم با ۱۰دلار رشد با قیمت ۵۵۰دلار مبادله شد. از سوی دیگر، سیم‌مفتول توری صادراتی کشورهای CIS به خاور دور هم با افت ده‌دلاری به قیمت ۵۷۰دلار در هر تن دادوستد شد.

آرماتور و اسلب هم هریک با رشد ۲۰ و ۳۰دلاری به قیمت ۵۳۰ و ۵۱۵دلار رسیدند.

همچنین در بین محصولات صادراتی کشورهای CIS به دریای سیاه و دریای بالتیک تنها، محصول سیم‌مفتول توری با افت ده‌دلاری مواجه شد و سایر محصولات شامل اسلب، کلاف گرم، آرماتور هریک با رشد ۲۰، ۱۵ و ۱۰دلاری همراه شدند.

نرخ فروش سیم‌مفتول توری ۵۶۰دلار و قیمت فروش اسلب ۵۳۰، کلاف گرم ۵۵۰ و آرماتور ۵۹۰دلار در هر تن شد.