گروه بورس فلزات - فولادسازان کره جنوبی دیروز اعلام کردند که آنان روشی را ابداع کرده‌اند که بدون نیکل فولاد ضدزنگ معادل فولاد ضدزنگ ۳۰۴ تولید می‌کنند.

یک سخنگوی شرکت پوسکو اعلام کرد که در نظر دارد، ۲۰۰تن در ماه از این محصول جدید را بفروشد، نام این محصول جدید POS۴۴۵NE است که امسال فروش آن شروع و در سال آینده حجم تولید آن به ۱۰هزار تن در ماه خواهد رسید. به هر حال این شرکت اعلام کرده است هنوز برنامه بلندمدتی برای تولید این محصول ندارد که بستگی دارد به درخواست آمریکاییان.قیمت هر تن POS۴۴۵NE حدود ۲۴۸۲دلار در داخل کره است که قیمت آن در حال حاضر نصف ورق نورد سرد ۳۰۴ است. این محصول دارای خواص کششی خوبی است که اغلب می‌توان در فروآلیاژی مانند کرومیم به عنوان جایگزین نیکل از آن استفاده کرد.سال گذشته پوسکو ۸/۱میلیون تن محصولات فولاد ضدزنگ که فولاد ضدزنگ ۳۰۴ حدودا ۲۶/۱میلیون تن بود، تولید نموده است. فولاد ضدزنگ کنونی پوسکو حداقل ۸درصد نیکل مصرف می‌کند.کارشناسان می‌گویند هنوز نمی‌توان گفت که آیا این محصول بتواند روی بازار فولاد ضدزنگ یا نیکل تاثیری بگذارد.پوسکو اولین کارخانه‌ای نیست که توانسته است فولاد ضدزنگ بدون نیکل تولید کند. نیپتون استیل ژاپن نیز سال گذشته همین خبر را اعلام نموده بود.زمانی که شما میزان نیکل را در فولاد و ضد زنگ کاهش می‌دهید محصول حالت شکل پذیری زیادی نخواهد داشت علاوه بر این خیلی زود زنگ می‌زند. این بدین معنی است که نمی‌توان آن را تولید بعضی از ابزار استفاده کرد. باید محصول جدید پوسکو مورد آزمایش بیشتری قرار گیرد تا مشخصات آن نسبت به فولاد ضدزنگ مشخص شود.

بالا رفتن قیمت نیکل شرکت فولادسازی با نوسان چین را مجبور نموده است که از میزان مصرف نیکل در تولید فولاد ضد زنگ خود بکاهد. اوایل این ماه این شرکت اعلام نمود که در نظر دارد مصرف نیکل تصفیه نشده را که ارزان‌تر است افزایش دهد در سال میزان تولید فریک ضد زنگ خود را افزایش دهد.بائواستیل توانست به طور موفقیت‌آمیزی تولید آ‌زمایشی ضد زنگ سری ۳۰۰ خود را با استفاده از سنگ خام نیکل(nikel pigriron) به عنوان ماده اولیه خاتمه داده و تکمیل کند.