حضور شرکت‌های خارجی در بورس فلزات تهران

عباس یعقوبی مدیراتاق پایاپای با بیان مطلب فوق به خبرنگار دنیای اقتصاد گفت: بورس فلزات هیچ‌گونه محدودیتی برای تعیین قیمت انواع کالا که از سوی بخش‌خصوصی و دولتی عرضه می‌شوند، ندارد. وی ادامه داد: بخش خصوصی پس از ورود محصولاتشان به رینگ مبادلاتی بورس فلزات با رعایت مصوبات و قوانین بورس مبنی بر پذیرش کالا و با ارائه اسناد و مدارک مربوطه و ارائه ضمانت‌های لازم، اجازه عرضه محصولاتشان را پیدا می‌کنند. وی گفت: ضمانت‌هایی که در بورس‌فلزات از فروشندگان بابت تحویل کالا در زمان مقرر گرفته می‌شود بسته به نوع مبادله از نظر نقد و سلف و حجم عرضه محصولات است. یعقوبی اظهار داشت: با دریافت ضمانت‌های لازم از فروشندگان توسط بورس‌فلزات خریداران می‌توانند بدون دغدغه نسبت به خرید از بورس‌فلزات اقدام کنند.

وی اظهار داشت: همچنین بورس‌فلزات خریداران را هم ملزم کرده تا ظرف ۷۲ ساعت پس از مبادله وجوه مبادلاتی مربوط به خرید را به بورس فلزات واریز کند.

یعقوبی گفت: مجموع قوانین و مقرراتی که بورس فلزات در این زمینه دارد باعث می‌شود تا مبادلات در بورس فلزات از ضمانت‌های لازم برای یک دادوستد سالم کالا برخوردار باشد و عرضه‌کنندگان و خریداران از هر بابت خیالشان راحت باشد. وی اظهار داشت: وجود تضمین در مبادلات بورس فلزات باعث شده تا هر روز فروشندگان و خریداران بیشتری به این تالار مراجعه کنند. وی گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون چندین شرکت جدید وارد بورس فلزات شده‌اند و محصولاتشان در سال‌جاری عرضه خواهد شد.

یعقوبی افزود: شرکت آرین پاژ عرضه‌کننده انواع قراضه، شرکت پارس اکسیر عرضه‌کننده فلز روی، شرکت پدیده‌سازان عرضه‌کننده انواع قراضه، شرکت توسعه روی زنجان عرضه‌کننده روی از جمله شرکت‌هایی هستند که در بورس‌فلزات پذیرش شده‌اند و محصولات برخی از آنها در رینگ مبادلاتی عرضه هم شده است.

وی ادامه داد: نه تنها شرکت‌های داخلی انگیزه ورود به بورس فلزات پیدا کرده‌اند بلکه شرکت‌های خارجی هم در سال جدید انگیزه عرضه محصولاتشان را در رینگ مبادلاتی بورس فلزات پیدا کرده‌اند که از جمله می‌توان به BK استیل چین،گلین کور روسیه و هدسون چینی اشاره کرد.