گروه بورس‌فلزات- قیمت نقدی پروفیل در تاریخ پانزدهم اردیبهشت ماه جاری با افزایش 30ریالی روبه رو بود.

به گزارش خبرنگار دنیای اقتصاد، در مجموع ۱۱هزار و ۲۰۰تن انواع ورق فولادی در دهم اردیبهشت ماه جاری در بورس‌فلزات به ارزش ۱۷میلیون و ۷۴۸هزار ریال در مقابل ۱۵هزار و ۳۱۰تن تقاضا به صورت سلف عرضه شد که از این میزان ورق تنها ۹هزار و ۲۰۰تن معامله شد.
بر اساس این گزارش، میانگین قیمت نقدی پروفیل در بازار تهران در پانزدهم اردیبهشت ماه جاری به قیمت 7هزار و 620ریال رسید که نسبت به آخرین عرضه آن در تاریخ دهم ماه جاری با افزایش 30ریال مواجه شد.
در مدت یاد شده همچنین میانگین قیمت نقدی پروفیل ریز در بازار تهران به قیمت ۷هزار و ۷۲۰ریال بود که با افزایش ۳۰ریال رو به رو بود. این گزارش می‌افزاید: میانگین قیمت ورق ۲وارداتی تحویل در بنادر شمالی در پانزدهم اردیبهشت جاری بدون تغییر نسبت به دهم همین ماه به قیمت ۶هزار و ۹۰۰ریال بود.
کارخانه‌های لوله و پروفیل در تامین مواد اولیه خود به علت نایابی و کمبود ورق فولادی با مشکل رو به رو هستند و در صورت ادامه این وضعیت،‌ بحران تامین مواد اولیه پیش‌بینی می‌شود.
کاهش عرضه فولاد مبارکه به صورت مستقیم و غیر مستقیم و عدم پاسخگویی به نیاز کارخانجات در آینده نزدیک تولیدکنندگان با مشکل مواجه خواهد کرد.
با توجه به دستور رییس‌جمهور برای کاهش تعرفه مواد اولیه،‌ اعضای سندیکا برای همراهی با دولت مبنی بر کنترل و کاهش قیمت‌ها به رغم عدم عرضه مناسب ورق در بورس‌فلزات،‌ کارخانجات تولیدکننده لوله و پروفیل محصولات خود را با کاهش قیمت عرضه کرده‌اند.
در گروه B با توجه به کاهش قیمت بازار و درخواست خریدار با نرخ ۵هزار و ۶۵۰ریال، فولاد مبارکه از عرضه این کالا خودداری کرد.