گروه بورس فلزات - دیروز انتظار بازار برای عرضه تیرآهن از سوی ذوب‌آهن اصفهان تحقق یافت.

به گزارش خبرنگار دنیای اقتصاد به دنبال افزایش قیمت تیرآهن در بازار طی روزهای اخیر دیروز با عرضه محصولات ذوب‌آهن اصفهان تکلیف قیمت این محصول در بازار مشخص شد.
براساس این گزارش ذوب‌آهن اصفهان دیروز در حالی تیرآهن در بورس عرضه کرد که در برخی از سایزهای عرضه شده این محصول افزایش قیمت مشاهده می‌شود.
دیروز قیمت هر شاخه تیرآهن ۱۴ عرضه شده در بورس فلزات با ۵هزار ریال افزایش نسبت به روز قبل از آن به یک‌میلیون و ۲۳۵هزار ریال رسید. این گزارش می‌افزاید: همچنین در مدت یاد شده هر شاخه تیرآهن ۱۶ نیز با افزایش ۴۰هزار ریالی به قیمت یک‌میلیون و ۵۷۰هزار ریال در بورس عرضه شد. اما دیروز هر شاخه تیرآهن ۲۰، ۲۲ و ۲۴ با کاهش قیمت روبه‌رو بود. به گونه‌‌ای که به ترتیب به قیمت ۲میلیون و ۸۵۰هزار ریال، ۳میلیون و ۶۰هزار ریال و ۳میلیون و ۹۵۰هزار ریال در بورس عرضه شدند.براساس این گزارش در مدت یاد شده هر شاخه تیرآهن ۲۷ نیز با افزایش قیمت ۳۰هزار ریالی نسبت به روز قبل از آن به ۴میلیون و ۷۸۰هزار ریال رسید. اما برخلاف تیرآهن قیمت میلگرد دیروز در بازار با کاهش مواجه بود. به گونه‌ای که هر کیلو میلگرد ۱۰ آجدار شاخه و آجدار ۶هزار و ۶۰۰ ریال، میلگرد ۱۴، ۶هزار و ۶۵۰ ریال بود.
به اعتقاد تحلیلگران بازار هفته جاری هفته سرنوشت سازی برای بازار آهن‌آلات به ویژه تیرآهن خواهد بود. به گونه‌ای که پس از عدم سفارش از سوی متقاضی و توقف تیرآهن در بورس فلزات طی روزهای پایانی هفته گذشته که شاهد بلاتکلیفی در بازار بودیم پیش‌بینی می‌شود در هفته جاری و با عرضه تیرآهن از سوی ذوب‌آهن اصفهان قیمت تیرآهن در بازار به ثبات برسد.