رونق به بازار آهن‌آلات بازگشت

گروه بورس‌فلزات- دیروز مبادلات آهن‌آلات در بورس‌فلزات تهران با رونق همراه بود. غلام عباس زنگی آبادی، ناظر تالار بورس‌فلزات با بیان مطلب فوق به خبرنگار دنیای اقتصاد گفت: بر خلاف هفته گذشته که مبادلات آهن آلات در بورس‌فلزات تهران با رکود مواجه شده بود روز یکشنبه مبادلات رونق پیدا کرد.

وی ادامه داد: روز یکشنبه از سوی ذوب‌آهن اصفهان سبد تیرآهن ۱۸، ۱۴عرضه و مبادله شد.

وی افزود: نرخ مبادله سبد تیرآهن ۱۸، ۱۴ معادل هر کیلو ۸۰۵تومان و ۸ ریال بود.

ناظر تالار بورس‌فلزات تهران اظهار داشت: البته ذوب‌آهن اصفهان محصول تیرآهن ۱۶خود را که قیمت آن در بازار ارزانتر بود از سبد ۱۸، ۱۶، ۱۴ حذف کرد و با این کار قیمت محصولاتش را تثبیت کرد.

وی گفت: گروه ملی فولاد هم در روز یکشنبه محصول تیرآهن ۱۴خود را عرضه کرد این محصول بانرخ ۷۰۰تومان در هر کیلو به فروش رسید.

وی ادامه داد: نرخ فروش محصول گروه ملی فولاد ایران نسبت به عرضه قبلی اندکی کاهش یافته است.

زنگی آبادی اظهار داشت: آلومینیوم همچنان بازار فروش مناسبی ندارد و مبادلات این محصول در تالار بورس فلزات رونقی ندارد. وی در خصوص علت عدم رونق مبادلات آلومینیوم گفت: به دلیل اینکه واردات این محصول در بازار صرفه اقتصادی دارد،‌ نیاز بازار از طریق واردات تامین شده و به همین دلیل مبادلات بورس فلزات از رونق برخوردار نیست.

وی با اشاره به رونق مبادلات در گروه محصولات مسی گفت: برخلاف آلومینیوم مبادلات مس از رونق برخوردار است.

وی ادامه داد: روز یکشنبه انواع محصولات مسی به دلیل رشد قیمت این محصول در بورس فلزات لندن و تاثیر‌پذیری از آن با افزایش قیمت همراه بود.

وی ادامه داد: در هفته‌ای که گذشت خریداران نسبت به بازار آهن بی‌اعتماد شده بودند و از خرید امتناع می‌کردند اما در این هفته مجددا رونق به مبادلات بازمی‌گردد و قیمت‌ها نیز متعادل می‌شوند.

وی در خصوص عرضه محصولات آهنی به خصوص تیرآهن در بورس فلزات گفت: در صورتی که تیرآهن در روز چهارشنبه متقاضی داشته باشد از سوی تولیدکنندگان عرضه می‌شود اما در صورتی که متقاضی برای این محصول نباشد فقط شاهد مبادلات میلگرد خواهیم بود.