گروه بورس فلزات - قیمت انواع آلومینیوم در بورس فلزات تهران با کاهش مواجه شد.

به گزارش خبرنگار دنیای اقتصاد قیمت آلومینیوم در بورس فلزات تهران به دنبال کاهش نرخ این محصول در بورس فلزات لندن کاهش یافت.
بنابراین گزارش نرخ شمش خالص pا1000 محصول شرکت ایرالکو در بورس فلزات تهران که با حجم 220تن و به صورت نقدی عرضه شده بود، 30هزار و 7500ریال در هر کیلو شد این در حالی است که در عرضه قبلی نرخ این محصول 30هزار و 800 ریال در هر کیلو بود.
افت نرخ این محصول در هر کیلو ۵۰ریال بود.
بر اساس این گزارش شمش آلیاژ LM4 نیز طی مبادلات روز گذشته در هر کیلو 616ریال کاهش یافت. نرخ فروش این محصول در روز سه‌شنبه در هر کیلو 32هزار و 648ریال شد. این محصول به صورت نقدی به فروش رسید.
عرضه قبلی این محصول ایرالکو در تاریخ سوم اردیبهشت‌ماه بود.
بر این اساس قیمت شمش آلیاژی AS9U3 آلومینیوم ایران هم که در روز سه‌شنبه با حجم 20تن عرضه شده بود، ثابت باقی ماند تاریخ عرضه قبلی این محصول سوم اردیبهشت‌ماه، سال‌جاری بود. محصولات آلومینیوم المهدی برخلاف محصولات آلومینیوم ایران با افزایش قیمت همراه بود. محصولات این شرکت در بورس فلزات تهران مشتری کمتری نسبت سایر تولیدکنندگان دارد، محصولات شمش 1/99-Pا1000 و98-Pا1000 و 2 /99-Pا50 که از سوی المهدی روز دوشنبه عرضه شده بود مشتری در مقابل نداشت.
این گزارش می‌افزاید: از محصولات المهدی تنها شمش ۹۹۰۲-Pا۱۰۰۰ با عرضه ۷۰۰ تن به مقدار ۵۰۰ تن تقاضا دریافت کرد که آن هم نسبت به عرضه قبلی ۵۰ ریال در هر کیلو گران‌تر بود.
نرخ فروش این محصول در روز 11 اردیبهشت، 280هزار و 250 ریال بود.
بنابر این گزارش از دیگر محصولاتی که روز سه‌شنبه در بورس فلزات تهران عرضه شده ۲۰هزار تن مس کم عیار بود که مشتری نداشت.
اما دیگر محصولات شرکت ملی صنایع مس ایران شامل سولفورمولیبون، و کنستانتره فلزات گرانبها با حجم به ترتیب 20 و 260 تن مورد مبادله قرار گرفتند.