گروه بورس فلزات- به نظر می‌رسد پس از آنکه فولادسازان آسیای میانه (CSI) مجبور شدند که قیمت خود را به ۵۲۰ دلار در هر تن (۲۰ دلار پایین‌تر از ۵۴۰ دلار در هر تن قیمت خوب دریای سیاه) بفروشند، قیمت جهانی بیلت بهبود یابد. طبق آخرین گزارشات واصله از خریداران در خاورمیانه، چینی‌ها هر تن بیلت cfr خلیج فارس خود را ۵۶۰-۵۵۰ دلار پیشنهاد می‌کنند که چندان جذابیتی نداشته و در هفته اخیر نیز هیچ سفارشی دریافت نشده است. در روند کلی تغییر زیادی حاصل شده است و در حال حاضر مناطق بیشتری محصولات خود را به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می‌کنند که این عرضه‌کنندگان جای فروشندگان قدیمی یعنی ترکیه و اکثر این را گرفته‌اند چون می‌بایست به هر حال تولیدات خود را بفروشند.

از شروع سال قیمت‌های بیلت آسیای میانه با بیش از ۳۰درصد افزایش از ۴۱۵-۴۱۰ دلار در ابتدای سال به ۵۴۰-۵۳۰ دلار پس از اینکه افزایش شدید تقاضا در روسیه موجب کاهش بیلت در خاورمیانه رسید. اما گزارشات در هفته‌های اخیر نشان داده است که مشتریان قادر به تامین منابع مالی افزایش قیمت‌ها نبوده‌اند. در شرایط کنونی در بازار فعالیتی وجود نداشته و تجار منتظر کاهش قیمت‌ها هستند و در نتیجه هیچگونه فعالیتی برای جذب بیلت در بازار وجود ندارد.

فولادسازان آمریکای جنوبی درخواستهایی را از واحدهای نورد در آفریقای شمالی و خاورمیانه دریافت کرده و حتی بعضی از آنان به دنبال خرید بیلت از مصر نیز هستند. زمانیکه قیمت‌های کاهش مستمری داشته باشد تا حدی با سقوط مواجه خواهد شد.