گروه بورس‌فلزات- سندیکای لوله وپروفیل فولادی طی نامه‌ای به وزیر صنایع و معادن خبر از کاهش قیمت‌ انواع لوله و پروفیل داد. در این نامه آمده است با توجه به سیاست دولت مبنی بر کاهش قیمت آهن آلات اعضاء سندیکای لوله و پروفیل فولادی در این هفته محصولات پروفیل خود را با کاهش قیمت به بازار عرضه خواهند کرد.

امیدواریم با اقدامات منطقی دولت و همراهی کارخانه‌های دولتی تولیدکنندگان فولاد شاهد کاهش هر چه بیشتر قیمت محصولات فولادی باشیم. مسلماًَ کاهش تورم، رونق اقتصادی و گردش مالی بیشتر را برای تولید‌کنندگان و وضعیت اقتصادی بهتر را برای مردم نوید خواهد داد.

همچنین مهدی امیرکاوه دبیر سندیکای لوله وپروفیل فولادی درگفت‌وگو با دنیای اقتصاد گفت: کاهش قیمت در صورتی ادامه خواهد داشت و مقطعی نخواهد بود که تعرفه واردات محصولات فولادی بخصوص ورق گرم فولادی که مواد اولیه تولید لوله و پروفیل است به صفر برسد.

همچنین باید سیستم توزیع و قیمت‌گذاری نامناسب داخلی اصلاح شده و حداقل علاوه بر نظارت بر بورس‌فلزات تعداد کارگزاری‌ها به چند برابر تعداد فعلی افزایش پیدا کند و مصرف کنندگان واقعی دارای کارگزاری مستقل باشد و محصولات تولیدی کارخانه‌های فولادی برای صنایع پائین دستی مستقیما در اختیار مصرف کننده واقعی قرار گیرد.

وی افزود: برای کنترل قیمت فولاد باید اولویت در تأمین نیاز بازار داخل باشد و صادارت محصولات خام فولاد در این مقطع ممنوع شود و میزان تولید واقعی کارخانه‌های فولاد داخلی مشخص تا برای رفع کمبود نیاز بازار، اقدام به واردات فولاد بصورت هوشمند و برنامه‌ریزی شده، شود.