ایران سینا - کارخانه‌های کشورهای CIS به دلیل کاهش تقاضا قیمت صادرات سیم مفتول تولید شده ماه می را نسبت به قبل در هر تن ۱۰ دلار کاهش دادند. آنها مجبور شده اند برای قراردادهای صادرات قیمت ۵۲۰ دلار در هر تن را بپذیرند که ۲۰ دلار کمتر از قیمتی است که برای محصولات تولید ماه می پیشنهاد کردند. طبق آخرین گزارشات قیمت صادرات سیم مفتول توری کشورهایCIS س۵۷۰-۵۶۰ دلار در هر تن فوب دریای سیاه بود که کمتر از ۵۸۰-۵۷۰ دلار در هفته گذشته است. اما هنوز نسبت به ۵۴۵-۵۴۰ دلار در هر تن یک ماه قبل که برای محصولات تولید ماه آوریل بود ۷‌درصد بیشتر است.

از ابتدای سال تاکنون هفته گذشته قیمت سیم مفتول کشورهای CIS تقریباً با ۲۹‌درصد افزایش به بالاترین حد خود رسید و هم اکنون ۲۶‌درصد بیشتر از ۴۵۰-۴۴۰ دلاری است که خریداران در ماه ژانویه می پرداختند.

اوایل این هفته تجار اظهار داشتند کارخانه‌های CIS برای قراردادهای صادرات میلگرد تولیدی ماه می ۱۰ دلار بیشتر بدست آوردند و قراردادها به قیمت ۶۰۰-۵۹۰ دلار در هر تن بسته شد که از ۶۰۰-۵۸۰ دلار هفته قبل آن بیشتر است. همچنین بعد از اینکه فولادسازان کشورهای سیس مجبود شدند بیلت را به قیمت ۵۲۰ دلار در هر تن دادوستد کنند(که ۲۰ دلار کمتر از پیشنهاد اخیر ۵۴۰ دلار در هر تن فوب دریای سیاه است) بنظر می رسد قیمت‌های جهانی اصلاح شود.

طبق آخرین گزارشات رسیده از خریداران خاورمیانه، پیشنهاد ۵۶۰-۵۵۰ دلار در هر تن cfr خلیج فارس چینی‌ها با استقبال رو به رو نشده و در هفته قبل هیچ سفارش جدیدی صورت نگرفت. در حال حاضر اکثر مناطق به خلیج فارس بیلت عرضه می‌کنند و جای عرضه‌کنندگان همیشگی مثل ترکیه و اوکراین را گرفته اند. قابل ذکر است بعد از اینکه تقاضای زیاد روسیه موجب کمبود در خاورمیانه شد، از شروع سال جاری قیمت بیلت کشورهای سیس نسبت به ۴۱۵-۴۱۰ دلار اوایل امسال با بیش از ۳۰‌درصد افزایش به ۵۴۰-۵۳۰ دلار رسید. اما گزارشات اخیر نشان می دهد که مشتریان نتوانسته اند تسهیلات اعتباری خود را همگام با قیمتهای فعلی افزایش دهند بنابراین خرید بسیار کم است.