گروه بورس فلزات- دیروز برخلاف روزهای گذشته قیمت هر شاخه تیرآهن 14 با افزایش روبه‌رو شد.

به گزارش خبرنگار دنیای اقتصاد، دیروز هر شاخه تیرآهن ۱۴ با ۵۰هزار ریال افزایش نسبت به روز قبل از آن از یک میلیون و ۲۳۰هزار ریال به یک‌میلیون و ۲۸۰هزار ریال رسید.
براساس این گزارش، اما در مدت یاد شده قیمت هر شاخه تیرآهن 16 از یک‌میلیون و 505هزار ریال به یک‌میلیون و 480هزار ریال کاهش یافت. دیروز در میان انواع تیرآهن تنها تیرآهن شاخه 14 با افزایش قیمت روبه‌رو شد اما قیمت سایر سایزهای آن کاهش یافت.
این گزارش حاکی است، دیروز قیمت انواع میلگرد در بازار همانند روزهای گذشته با کاهش مواجه شد به گونه‌ای که میلگرد ۸ آجدار کلاف داخلی از کیلویی ۶هزار و ۷۰۰ریال به ۶هزار و ۶۵۰ریال کاهش قیمت داشت.
همچنین در مدت یاد شده قیمت هر کیلو میلگرد 12 آجدار با 30ریال کاهش به 6هزار و 620ریال رسید.
دیروز در مجموع انواع میلگرد در بازار غیررسمی با کاهش قیمت روبه‌رو بود که پیش‌بینی می‌شود این روند کاهشی همچنان ادامه یابد.
بر این اساس، پیش‌بینی می‌شود با توافق دستگاه‌های ذی‌ربط از جمله بازرگانی، صنایع و معادن، ایمیدرو و انجمن فولاد کشور مبنی بر عرضه تمام محصولات تولیدی واحدهای بخش‌خصوصی و دولتی از هفته آینده در بورس فلزات تهران، قیمت آهن‌آلات با تعادل عرضه و تقاضای واقعی به تعادل برسد.
امیدواریم که بخش‌خصوصی نیز براساس این توافق تمام تولیدات خود را از طریق بورس به بازار عرضه کند تا از ایجاد انحصار در دست افراد محدود جلوگیری شود .