گروه بورس فلزات - آزاده حسینی: انعکاس خبر مربوط به کنترل قیمت آهن‌آلات خریداران را منتظر کاهش بیشتر قیمت‌ها گذاشته است. به گزارش خبرنگار دنیای اقتصاد خبر تصمیمات جدید دولت برای کنترل و ساماندهی بازار محصولات فولادی چنان موثر واقع شده که قبل از اجرای این تصمیمات، خریداران از خرید محصولات فولادی سرباز می‌زنند.

تا قبل از انعکاس این خبر، انگیزه خریداران محصولات فولادی برای خرید تیرآهن، میلگرد و ... به بورس فلزات و بازار آنچنان بود که باعث رشد کاذب قیمت‌ها شده بود، اما دو روز است که دیگر از حجم خریدها در بورس فلزات کاسته شده و پایین آمدن این حجم دلیلی ندارد جز انتظار کاهش بیشتر قیمت‌ها. چراکه خریداران در حال حاضر اعتمادی به قیمت‌های مطرح شده در بورس فلزات ندارند و منتظرند که قیمت‌ها کاهش پیدا کند و در واقع قیمت واقعی مشخص شود.

به همین دلیل روز دوشنبه از بین فلزاتی که در بورس فلزات تهران از سوی تولیدکنندگان عرضه‌شده تنها سبد تیرآهن ۲ ذوب‌آهن هم با قیمت پایین‌تر نسبت به عرضه قبلی عرضه و مبادله شد در حالی که در مورد محصولات سایر تولیدکنندگان شامل گروه فولاد ایران و نورد و لوله اهواز خریداران به منظور کشف واقعی قیمت‌ها از خرید کردن امتناع ورزیدند. البته تنها یکی از محصولات نورد و لوله اهواز که ورق گرم بود با اندکی رشد قیمت مورد مبادله قرار گرفت که امیدواریم در عرضه بعدی از قیمت محصولات این شرکت هم کاسته شود. بنابراین گزارش در روز سه‌شنبه تولیدکنندگان هم از عرضه فلزشان سرباز زدند و تمام این وقایع نشانه‌هایی است که ما را به سمت کاهش قیمت‌ها رهنمود می‌کند و مطمئنا در عرضه‌های بعدی شاهد کاهش قیمت محصولات فولادی خواهیم بود.