ایلنا - خط تولید تیرآهن کارخانه فولاد یزد با ظرفیت سالیانه ۵۰۰هزار تن تیرآهن تا شش ماه آینده به بهره‌برداری می‌‏رسد. سید محمد احرامیان، مدیر‌عامل فولاد یزد، با بیان این مطلب، اظهار داشت: دو خط تولید تیرآهن مجموعا به ظرفیت ۵۰۰هزار تن در این کارخانه احداث خواهد شد که تاکنون ۷۰درصد از عملیات نصب تجهیزات آن نیز انجام شده و پیش‌بینی می‌‏شود با راه‌‏اندازی آن بتوان در پنج ماهه باقی مانده از سال جاری ۱۰۰هزار تن تیرآهن در این کارخانه تولید کرد.

وی گفت: در سال آینده نیز تولید خط تیرآهن این کارخانه در شش ماهه نخست سال ماهانه ۲۵هزار تن و در شش ماهه دوم سال ماهانه ۴۰هزار تن خواهد بود.

احرامیان، ادامه داد: این کارخانه در سال ۸۸ تولید معادل ظرفیت خواهد داشت و با تولید ۵۰۰هزار تن تیرآهن و عرضه آن به بازار داخلی می‌‏تواند بخشی از نیاز کشور به تیرآهن را تامین و از واردات این محصول به کشور جلوگیری کند. مدیرعامل فولاد یزد، با اشاره به راه‌‏اندازی خط تولید مفتول در این کارخانه تا ۵/۱ماه آینده، تصریح کرد: خط تولید دیگری در کارخانه فولاد یزد به ظرفیت ۴۰۰هزار تن مفتول تا ۵/۱ماه آینده به بهره‌‏برداری خواهد رسید و در بخش ذوب این کارخانه نیز در هفت ماه سال گذشته ۶۰هزار تن بلیت تولید شده است.