گروه بورس فلزات - محصولات ذوب‌آهن اصفهان تا دو هفته پیش مرتبا با رشد قیمت همراه بود اما این رشد در روز یکشنبه دوم اردیبهشت ماه با کاهش 192ریالی در هر کیلو متوقف شد.

به گزارش خبرنگار دنیای اقتصاد، قیمت انواع سبد تیرآهن دو ذوب‌آهن اصفهان در روز یکشنبه دوم اردیبهشت‌ماه نسبت به روز چهارشنبه ۲۹ فروردین‌ماه کیلویی ۱۹۲ریال کاهش یافت.
بنابراین گزارش، سبد تیرآهن 2 در روز یکشنبه با حجم 8هزار و 580تن و برای تحویل در تاریخ 31/04/86 با قیمت 8هزار و یکصد ریال مبادله شد در حالی که در روز چهارشنبه هفته گذشته قیمت این محصول برای تحویل در تاریخ 31/03/84 معادل 8هزار و 292ریال در هر کیلو بود.
برخلاف محصولات شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان، قیمت محصولات گروه ملی فولاد ثابت ماند به طوری که قیمت میلگرد ۱۰، ۸-۲ A که برای تحویل در تاریخ ۳۱/۰۴/۸۶ در نظر گرفته شده بود، در روز یکشنبه با قیمت ۶هزار و ۵۰۰ریال به فروش رسید و قیمت این محصول در روز چهارشنبه نیز همان ۶هزار و ۵۰۰ریال بود.
همچنین میلگرد 20، 18، 16، 14-3 A گروه ملی نیز که در روز یکشنبه دوم اردیبهشت‌ماه و چهارشنبه 29 فروردین‌ماه برای تحویل در تاریخ 31/04/86 عرضه شده بود، هر دو با نرخ 6هزار و 500ریال در هر کیلو مورد مبادله قرار گرفتند.
در گروه محصولات فولاد خوزستان نه تنها شاهد کاهش قیمت نبودیم بلکه رشد قیمت نیز داشتند. محصولات فولاد خوزستان که شامل میلگرد ۲۵، ۲۲-۳ A و ۲۰، ۱۸، ۱۶، ۱۴-۳ A بود، در روز یکشنبه دوم اردیبهشت‌ماه با قیمت هر کیلو ۶هزار و ۸۰۰ریال برای تحویل در تاریخ ۳۱/۰۳/۸۶ مبادله شد. در حالی که در روز نوزدهم فروردین‌ماه قیمت میلگرد ۲۵، ۲۲-۳ Aو ۲۰، ۱۸، ۱۶، ۱۴-۳ A فولاد خوزستان هر یک به ترتیب با نرخ ۶هزار و ۷۷۴ریال در هر کیلو مورد مبادله قرار گرفت.
رشد قیمت محصولات فولاد خوزستان طی 14روز گذشته معادل هر کیلو 26ریال بود.
رشد قیمت محصولات مسی
برخلاف تیرآهن قیمت انواع مس با تاثیرپذیری از بازارهای جهانی افزایش یافت.
قیمت نقدی مس کاتد ملی مس در روز یکشنبه دوم اردیبهشت‌ماه معادل ۷۴هزار و ۸۴۹ریال در هر کیلو بود که نسبت به روز چهارشنبه ۲۹ فروردین‌ماه از رشد ۸۵۳ریالی در هر کیلو برخوردار شده بود.
همچنین مس مفتول صنایع ملی مس ایران نیز با رشد یک هزار و 57ریالی در هر کیلو طی مبادلات روز یکشنبه تا چهارشنبه مواجه شد.
نرخ فروش مس مفتول این شرکت در روز یکشنبه دوم اردیبهشت‌ماه معادل ۷۷هزار و ۱۳۹ریال بود در حالی که نرخ فروش آن در روز چهارشنبه هفته گذشته معادل ۷۶هزار و ۸۲ریال رقم خورد.
همچنین مس مفتول 8میلی‌متری شرکت دنیای مس نیز رشد یک هزار و 52ریالی را تجربه کرد و در روز یکشنبه دوم اردیبهشت‌ماه با قیمت 77هزار و 252ریال مبادله شد. نرخ خرید و فروش این فلز در چهارشنبه هفته گذشته 76هزار و 200ریال بود.