گروه بورس فلزات- حجم و ارزش کل مبادلات بورس فلزات تهران در فروردین‌ماه سال‌جاری نسبت به ماه قبل با کاهش مواجه شد. به گزارش خبرنگار دنیای اقتصاد حجم کل مبادلات بورس فلزات در فروردین‌ماه سال‌جاری ۴۷۸هزار و ۲۸۰ تن شد این در حالی است که حجم مبادلات در اسفندماه سال گذشته معادل ۵۹۷هزار و ۲۲۰ تن بود که نشاندهنده کاهش ۲۰درصدی حجم مبادلات است.

ارزش کل مبادلات بورس فلزات تهران نیز با کاهش ۱۷درصدی معادل ۴هزار و ۶۴میلیارد و ۲۴۰میلیون و ۷۵هزار ریال شد که نسبت به ماه پیش ۱۷درصد کاهش یافت.

در این ماه یک‌هزار و ۱۲میلیارد و ۹۹۸میلیون و ۶۳۵هزار ریال در مبادلات به صورت نقدی و مابقی به صورت سلف انجام شد.

همچنین میزان کل عرضه انواع فلز معادل ۵۱۳هزار و ۵۵۰ تن و تقاضا در مقابل آن یک‌میلیون و ۴۸۱هزار و ۶۶۰ تن بود. براساس این گزارش حجم مبادلات فولاد در فروردین‌ماه معادل ۴۶۲هزار و ۱۶۰ تن شد در حالی که در اسفندماه سال گذشته این رقم معادل ۵۷۴هزار و ۹۱۰ تن بود که نشاندهنده افت ۲۰درصدی حجم مبادلات فولاد در فروردین ماه است.بر این اساس ارزش مبادلات فولاد هم که در فروردین‌ماه از افت ۱۳درصدی برخوردار شده بود به سه‌هزار و ۱۷۸میلیارد و ۱۳۸میلیون و ۳۰هزار ریال رسید.

میزان مبادلات نقدی فولاد در بورس فلزات تهران طی فروردین‌ماه معادل ۲۰۹میلیارد و ۳۲۷میلیون و ۹۰هزار ریال بود و مابقی آن هم که به صورت سلف انجام شد معادل ۲هزار و ۹۶۸میلیارد و ۸۱۰میلیون و ۹۴۰هزار ریال بود. این گزارش می‌افزاید: حجم مبادلات انواع آلومینیوم در فروردین‌ماه با رشد ۲۲درصدی نسبت به اسفند سال گذشته معادل ۹هزار و ده تن شد. ارزش مبادلات در گروه آلومینیوم نیز با رشد ۱۶درصدی ۲۶۸میلیارد و ۴۹۸میلیون و ۳۱۰هزار ریال شد. مبادلات آلومینیوم هم در فروردین‌ماه به صورت سلف و نقدی انجام شد که ۶هزار و ده تن آن به صورت نقدی و سه هزار تن آن به صورت سلف صورت گرفت. این گزارش حاکی است مس نیز در فروردین‌ماه با افت ۵۴درصدی در حجم مبادلات و کاهش ۴۲درصدی در ارزش مبادلات مواجه شد به طوری که حجم مبادلات مس در فروردین‌ماه معادل ۶هزار و ۴۶۰تن و ارزش مبادلات هم به ۴۶۴میلیارد و ۷۶میلیون و ۴۲۰هزار ریال رسید. در گروه روی حجم مبادلات با رشد صد درصدی به ۴۰تن و ارزش آن معادل یک میلیارد و ۴۰۰میلیون ریال شد.کنسانتره و کنستانتره مولیبدن هم به ترتیب با حجم ۲۰ و ۵۹۰تن در بورس فلزات تهران حاضر شدند که با ارزش به ترتیب ۱۴میلیارد و ۱۴۸میلیون و ۱۵هزار ریال و ۱۳۷میلیارد و ۹۷۹میلیون و ۳۰۰هزار ریال مورد مبادله قرار گرفتند.