گروه بورس فلزات- آزاده حسینی: تولید فولاد خام در سه ماه ابتدای سال 2007 میلادی معادل 2/10 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافت.

تولید فولاد خام دنیا در ۳ ماه ابتدای سال ۲۰۰۷ میلادی معادل ۳۱۸میلیون و ۳۱۷هزار تن شد این رقم سال گذشته معادل ۲۸۸میلیون و ۸۷۳هزار تن بود.
ایران همچنان با حفظ رتبه نوزدهم تولیدکنندگان فولاد خام در 3 ماه ابتدای سال 2007 معادل دو میلیون و 472هزار تن تولید داشت که نسبت به مدت مشابه سال قبل 1/3درصد رشد تولید داشت.
چین با تولید ۱۱۴میلیون و ۷۰۴هزار تن فولاد خام همچنان صدرنشین تولیدکنندگان فولاد خام دنیا در سه ماه ابتدای سال ۲۰۰۷ بود.
رشد تولید فولاد خام در این کشور معادل 3/22درصد بود همچنین تولید فولاد خام ماه مارس چین معادل 40میلیون و 157هزار تن شد. ژاپن هم با تولید 29میلیون و 528هزار تن فولاد خام رتبه دوم تولیدکنندگان فولاد خام دنیا را به خود اختصاص داد. رشد تولید در این کشور نسبت به مدت مشابه سال قبل معادل 4/5درصد بود.
تولید فولاد خام ژاپن در ماه مارس معادل ده میلیون و ۲۵۸هزار تن بود. آمریکا هم در سه ماه ابتدای سال ۲۰۰۷ معادل ۲۲میلیون و ۹۷۶هزار تن فولاد خام تولید کرد که در مقایسه با تولید خام سال ۲۰۰۶ که معادل ۲۴ میلیون و ۶۸۳هزار تن بود از کاهش ۹/۶درصدی برخوردار شد.
تولید ماه مارس ایالات متحده آمریکا معادل 7میلیون و 800هزار تن بود. روسیه، کره جنوبی، آلمان به ترتیب با تولید 18میلیون و 292هزار تن، 12میلیون و 503هزار تن، 12میلیون و 317هزار تن رتبه‌های سوم تا پنجم تولیدکنندگان فولاد خام دنیا را به خود اختصاص دادند.

تولید فولاد خام جهان طی سه ماه ابتدای سال 2007

ارقام به هزار تن