گروه بورس‌فلزات- ارزش کل مبادلات صورت گرفته در بورس‌فلزات تهران طی سال ۱۳۸۵ معادل ۴۴هزار و ۱۰۶میلیارد و ۸۱۰میلیون و ۶۷۰هزار ریال شد. بنابراین گزارش، این رقم سال ۱۳۸۴ حدود نصف ارزش مبادلات سال ۱۳۸۵ را داشت به طوری که در سال ۱۳۸۵ ارزش کل مبادلات معادل ۲۴هزار و ۲۲۲میلیارد و ۹۴۹میلیون و ۹۵هزار ریال بود که نشان‌دهنده رشد ۸۲درصدی ارزش مبادلات در سال ۱۳۸۵ است.

براساس این گزارش، حجم مبادلات سال گذشته معادل ۶میلیون و ۲۴۳هزار و ۵۰تن بود که نسبت به سال قبل از رشد ۲۲درصدی برخوردار بود.

براین اساس، میزان عرضه در بورس‌فلزات تهران در سال ۱۳۸۵ معادل ۷میلیون و ۴۴۵هزار و ۴۶۰تن بود که در مقابل آن ۱۷میلیون و ۳۶۳هزار و ۳۸۵تن تقاضا مطرح شد. این گزارش می‌افزاید: ۵۵۷هزار و ۱۱۰تن از مبادلات به صورت نقدی ۴۰۰تن به صورت نسیه و ۵میلیون و ۶۸۵هزار و ۵۴۰تن هم به صورت سلف مورد مبادله قرار گرفت.

این گزارش می‌افزاید: سال گذشته ۶میلیون و ۸۰۶هزار و ۶۴۰تن انواع فولاد بر روی رینگ مبادلاتی بورس‌فلزات تهران آمد که ۱۷میلیون و ۳۲هزار و ۱۶۰تن هم تقاضا در مقابل آن وجود داشت.

حجم کل مبادلات فولاد معادل ۶میلیون و ۳۳هزار و ۳۴۰تن بود که نسبت به سال گذشته رشد ۲۱درصد را تجربه کرد.

ارزش کل مبادلات در گروه فولاد با رشد ۷۰درصدی نسبت به سال قبل معادل ۳۲هزار و ۸۰۸میلیارد و ۱۵۵میلیون و ۹۰۰هزار ریال شد.

در گروه آلومینیوم هم میزان تقاضای مطرح شده ۲۰۰هزار و ۶۱۰تن در مقابل ۱۹۸هزار و ۱۰تن عرضه بود.

حجم مبادلات این گروه ۹۰هزار و ۸۳۰تن بود که نسبت به سال گذشته از رشد ۵۸درصدی برخوردار شده بود.

ارزش مبادلات گروه آلومینیوم در سال گذشته معادل ۲هزار و ۶۳۴میلیارد و ۶۹۶میلیون و ۷۸۰هزار ریال بود که از این مقدار ۲هزار و ۳۱۷میلیارد و ۴۵۰میلیون و ۱۸۰هزار ریال آن به صورت نقدی و مابقی به صورت سلف مبادله شده بود.

این گزارش همچنین می‌افزاید: مس در مبادلات سال گذشته تنها به صورت نقدی مبادله شد و حجم این مبادلات ۱۱۱هزار و ۶۵۰تن و ارزش آن معادل ۷هزار و ۲۱۰میلیارد و ۱۳۹میلیون و ۲۹۰هزار ریال بود که نسبت به سال گذشته ۲۳درصد به لحاظ حجم و ۱۰۸درصد به لحاظ ارزش افزایش یافت. میزان عرضه انواع مس در بورس‌فلزات تهران طی سال ۱۳۸۵ معادل ۴۲۵هزار و ۹۲۰تن بود که برای آن ۱۱۸هزار و ۳۰۰تن تقاضا وجود داشت.

گروه روی تنها فلزی بود که در مبادلات بورس‌‌فلزات تهران طی سال گذشته با افت مبادلات مواجه شد به طوری که تنها ۳هزار و ۱۶۰تن روی عرضه شد و در مقابل ۳هزار و ۳۶۰تن تقاضا هم دریافت شد.

حجم مبادلات روی با افت ۳۶درصدی معادل یک‌هزار و ۲۰تن شد و ارزش مبادلات در گروه روی با افزایش ۶۲درصدی به ۳۷میلیارد و ۱۶۹میلیون و ۴۶۰هزار ریال شد.

همان‌طور که پیدا است با وجود افت ۳۶درصدی در حجم مبادلات گروه روی اما ارزش مبادلات در این گروه افزایش یافت که به این ترتیب نشان‌دهنده رشد بی‌رویه قیمت این محصول در بورس‌فلزات تهران بود.

بنابراین گزارش، کنسانتره و کنسانتره مولیبدن هریک به ترتیب با حجم ۳۰۰ و ۵هزار و ۹۱۰تن در بورس‌فلزات تهران مبادله شدند و ارزش مبادلات آنها نیز به ترتیب در بخش کنسانتره ۱۶۲میلیارد و ۹۳۰میلیون و ۸۵۰هزار ریال و در بخش کنسانتره مولیبدن هم معادل یک‌هزار و ۲۵۳میلیارد و ۷۱۸میلیون و ۳۹۰هزار ریال بود.