مشکلات فولادسازان با بانک‌ها ادامه دارد

گروه بورس فلزات- بانک‌ها باید به تولیدکنندگان فولاد بخش خصوصی برای تامین مواد اولیه تسهیلات با نرخ ۸درصد اعطاء کنند. حسن مصیب‌زاده مدیرعامل فولاد البرز با بیان این مطلب گفت: دولت باید نرخ سود سپرده‌گذاری را کاهش دهد. تا منابع مالی سرگردان روانه تولید و سرمایه‌گذاری شود.

وی افزود: اینکه دولت با فروش اوراق مشارکت سود ۱۵درصدی به مردم می‌دهد اشتباه است.

مصیب‌زاده افزود: سود بالایی که بانک‌ها به سپرده‌گذاران می‌دهد باعث ایجاد رشد نقدینگی و تورم می‌شود. علاوه بر آن بخش خصوصی رغبت نمی‌کند تا پولش را در بخش‌های تولید هزینه کند و صلاح می‌بنید تا در بانک بگذارد تا از سود آن بهره ببرد.

وی خاطرنشان کرد: اینکه مردم با سود سپرده‌گذاری رزق و روزی را می‌گذرانند اشتباه است چون تولید در کشور رونق پیدا نمی‌کند.

مدیرعامل فولاد البرز افزود: تولیدکنندگان فولاد برای تامین مواد اولیه با مشکلات زیادی روبه‌رو هستند که دلیل عمده آن نبود نقدینگی است.

مصیب‌زاده اظهار داشت: در کشورهای توسعه‌یافته به دلیل پایین بودن نرخ سپرده‌گذاری، عموم مردم انگیزه‌ای برای دریافت بهره سپرده‌گذاری ندارند و اغلب منابع مالی در راستای تولید هزینه می‌کنند. وی افزود: مجلس باید مصوبه‌ای ارائه کند تا نرخ سود سپرده‌گذاری به ۴درصد برسد.

مصیب‌زاده در ادامه به دلایل گرانی آهن طی روزهای گذشته اشاره کرده گفت: افزایش ۶۰دلاری قیمت مواد اولیه عامل اصلی گرانی آهن است.