ایران سینا - کارخانه‌های اروپا قیمت صادرات میلگرد تجاری را در هر تن ۳۰-۲۰‌دلار افزایش داده‌اند. گرچه این افزایش قیمت موجب شده خریداران برای تامین نیاز خود بیشتر از پیش به کارخانه‌های چین روی بیاورند اما هنوز هم کارخانجات اروپا با تقاضای زیادی مواجه هستند.

یک خریدار گفت در حال حاضر مصرف میلگرد تجاری بسیار زیاد است و هر آنچه که نیاز داریم از چین که قیمت‌های بسیار بهتری دارد تهیه می‌کنیم. هر چند که در چین همه سایزها موجود نیست باز هم مجبوریم از کارخانجات اروپا بخریم.

طبق اطلاعات دریافتی قیمت قراردادهای محصول تولید ماه می‌ کارخانجات اروپا ۵۵۰-۴۴۰‌دلار در هر تن فوب بنادر اروپا بود. که از ۵۰۰-۴۲۰ دلاری که خریداران یک ماه قبل برای میلگرد تجاری تولید ماه آوریل می‌پرداختند بیشتر است.

هم‌اکنون قیمت صادرات نبشی از کارخانجات اروپا بسته به مبدا ۸۰۰-۶۸۰‌دلار در هر تن فوب است که از ۷۵۰-۶۶۰‌دلار یک ماه قبل بیشتر است. اما نبشی به قیمت کمتر از ۵۰۰‌دلار در هر تن فوب پیشنهاد می‌شود. هم اکنون ارزش قراردادهای صادرات نبشی اروپا نسبت به ۶۲۰-۶۰۰‌دلار در هر تن فوب بنادر اروپای اوایل سال جاری ۲۰‌درصد افزایش پیدا کرده است.