پرویز زارع مدیر ناحیه آهن‌سازی فولاد مبارکه از ثبت رکورد جدید تولید در واحد گندله‌سازی خبرداد و گفت: تولید در این واحد از مرز ۶۰۰هزار تن درماه گذشت. وی افزود: واحد گندله‌سازی در فروردین ماه و با آغاز سال جدید رکورد تازه‌ای در تاریخ تولید خود به ثبت رساند و این بار نیز با عبور از مرز ۶۰۰هزار تن گندله افتخار دیگری برای کشور فراهم کرده است.

زارع در ادامه گفت: واحد احیاء مستقیم نیز رکورد جدید دیگری در تولید ماهیانه خود به ثبت رساند و موفق شد از مرز تولید ۴۵۰هزار تن آهن اسفنجی عبور کند و این در حالی است که رکورد قبلی این واحد در بهمن ۸۵ و به میزان ۴۴۲هزار و ۶۳۴تن محقق شده بود.

همچنین عباس سلطانی مسوول نصب و راه‌اندازی تجهیزات طرح و توسعه نورد سرد از تحقق اهداف شرکت مبنی بر بومی‌سازی و استفاده از توانمندی‌های داخلی خبر داد و گفت: واحد طرح و توسعه نورد سرد برای تامین سدل‌های پلیمری انبارهای کلاف تصمیم به ساخت سدل‌های فوق از طریق سازندگان داخلی گرفت و در پی این تصمیم با همکاری امور قراردادهای طرح و توسعه و بهره‌برداری ناحیه نورد سرد ۲ اقدام به شناسایی شرکت‌های توانمند و برگزاری مناقصه ساخت نمود و پس از آن شرکت‌های سازنده داخلی با انجام بررسی و تحقیقات بر روی آنالیز پلیمر فوق و مشخصات فنی نمونه خارجی، ساخت و ارائه نمونه‌های آزمایشی را شروع کردند.

سلطانی گفت: در این مرحله با همکاری واحد آزمایشگاه مرکزی، آزمایش‌های مختلف مکانیکی و شیمیایی بر روی نمونه‌های ارائه شده انجام گرفت و پس از مطابقت با استانداردهای اروپایی، از میان سازندگان داخلی، شرکت پیشروان صنعت خاور موفق به رسیدن به پارامتر‌های فنی تولید این نوع سدل شد و سپس قرارداد ساخت ۴۵۰۰عدد از این نوع سدل با این شرکت منعقد شد و پس از دو و نیم ماه شرکت فوق‌الذکر سدل‌های مربوطه را با کیفیتی مطلوب و قابل رقابت با نمونه‌های اروپایی تولید نمود.

وی با اشاره به مزایای این طرح گفت: سدل‌های ساخت داخل از متریال دست اول تهیه شده در حالی که سدل‌های وارداتی از متریال دست دوم (Recycle) ساخته شده‌اند، همچنین زمان تحویل‌دهی سدل‌های خارجی حداقل ۶ ماه انجام می‌گرفت در صورتی که سدل‌های داخلی حداکثر ظرف مدت ۵/۲ ماه تحویل شرکت فولاد مبارکه می‌شود.