مهر- محمد آزاد، رییس شورای اصناف کشور گفت: وجود سیستم نظارتی قوی در زمان خروج سیمان از سبد حمایتی دولت برای حفظ تعادل بازار لازم است، به عبارت دیگر می‌توان این محصول را از سبد حمایتی دولت خارج کرد اما از سبد نظارتی خارج نکرد. رییس شورای اصناف کشور با اشاره به موضوع خروج سیمان از سبد حمایتی دولت افزود: در حال حاضر مشکل و کمبود خاصی در بخش سیمان کشور وجود ندارد و در بخش توزیع نیز که تاکنون به وسیله حواله‌های وزارت بازرگانی و از طریق مصالح‌فروشی‌ها انجام می‌شد، با خروج سیمان از سبد حمایتی نیز می‌تواند ادامه داشته باشد.

آزاد با بیان این که وزارت صنایع در حال بررسی ورود سیمان به بورس است، تصریح کرد: این امر ممکن است وضعیت سیمان را تا حدی دچار تغییر و تحول کرده و مصرف‌کنندگان، توزیع‌کنندگان و یا واردکنندگان را دچار نگرانی و سردرگمی کند، اما تولیدکنندگان داخلی، بورس را به عنوان پشتوانه تضمین منافع خود می‌نگرند.

وی اظهار داشت: خروج سیمان از سبد حمایتی یا ورود به بورس اگر با نظارت عالیه دولت همراه باشد، دچار نوسان نخواهد شد و تا زمانی که زیر نظر وزارت بازرگانی باشد، مشکل سیمان کمتر است.

به گفته رییس شورای اصناف، وجود سیستم نظارتی در زمان خروج سیمان از سبد حمایتی دولت برای حفظ تعادل بازار لازم است و با نظارت عالیه می‌توان سیمان را از سبد حمایتی خارج کرد ولی از سبد نظارتی خارج نکرد.

آزاد وجود سیستم نظارتی را باعث جلوگیری از ایجاد بازار سیاه در بخش سیمان دانست و گفت: در حال حاضر این وظیفه برعهده وزارت بازرگانی است، که بر نحوه توزیع و سهمیه تعیین شده نظارت و تخلفات را پیگیری می‌کند.