معدن و توسعه- امیر عارف، تحلیلگر، افزایش اخیر قیمت مس را ناشی از افزایش تقاضا دانست که تداوم زیادی نخواهد داشت. طبق گفته این تحلیلگر، در نتیجه ذخیره مجدد در چین و افزایش فصلی تقاضای مس، روند افزایشی اخیر ادامه خواهد یافت. اما در نیمه دوم سال ۲۰۰۷، عرضه بیشتر احتمالا باعث افزایش ذخایر می‌شود که این امر کاهش قیمت مس را به همراه دارد.

با این وجود، وی هنوز پیش‌بینی می‌کند که قیمت مس در سال ۲۰۰۷ از قیمت قبلی ۵۰/۲دلار برای هر پوند افزایش یافته و به ۸۰/۲دلار برای هر پوند برسد.وی پیش‌بینی می‌کند در سال ۲۰۰۸ بهای مس از قیمت تخمینی قبلی یعنی ۲دلار برای هر پوند بیشتر شده و به ۵۰/۲دلار برای هر پوند برسد.قیمت‌های اخیر مس به بیش از ۱۸/۳دلار برای هر پوند افزایش یافته‌اند.

عارف عنوان کرد: ما معتقدیم که ذخایر مس، کمترین میزان قیمت کالاهای خارجی را نشان می‌دهند و ما باید بر روی نام‌هایی با تولید رایگان بالا تمرکز کنیم تا در مقابل افزایش قیمت کالاهای مرتبط که در هنگام تعدیل قیمت‌ها در نیمه دوم سال ۲۰۰۷ در مسیری مخالف حرکت می‌کنند، از قیمت مس حمایت کنیم.

وی عنوان کرد که به شرکت طلا- مس فری پورت مک موران (MCMoran Copper&GOLD Inc) که اخیرا با ۲۶میلیارد دلار سرمایه قراردادی را با شرکت فلپس داج(Phelps Dodge) به منظور ایجاد بزرگترین شرکت تجارت عام مس جهان منعقد کرده است، علاقمند است.

شرکتی که در نیواورلئان واقع است و تولیدکننده میزان بالایی از نقدینگی است همچنین با قیمت‌های جالب توجهی نیز معامله می‌کند.

بهای مس در بورس نیویورک ۰۵/۱ سنت افت داشته و با قیمت ۳۷۷/۳دلار برای هر پوند بسته شد. در معاملات بعدازظهر بورس اوراق بهادار نیویورک، سهام فری پورت مک موران ۱۴سنت افزایش داشته و به ۷۴/۶۷دلار رسید در حالی که سهام شرکت مس‌جنوبی(Southern Copper) با ۱۳سنت افزایش به ۷۵/۱۲دلار رسید.

سهام بی.اچ.پی بیلیتون با ۳۱سنت افزایش به ۵۷/۴۹دلار رسید.