ثبات قیمت فولاد در بازارهای جهانی

گروه بورس فلزات- قیمت انواع محصولات فولادی در بازارهای جهانی طی مبادلات یک هفته گذشته ثابت بود. به گزارش خبرنگار دنیای اقتصاد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ایران‌سینا نرخ مبادلات شمش چدن وارداتی اتحادیه اروپا تحویل به صورت C&F از اروپای غربی با قیمت ۲۸۰یورو در هر تن مبادله شد که نسبت به مبادلات هفته گذشته تغییر قیمتی نداشت.

بنابراین گزارش آرماتور و سیم مفتول توری وارداتی اتحادیه اروپا تحویل به صورت C&F هم بدون تغییر در قیمت با نرخ ۵۰۰ و ۴۳۵دلار ثابت ماند.

براساس این گزارش صفحه نورد به صورت نوار ورقی و دوطرفه هم بدون تغییر در قیمت نسبت به مبادلات هفته گذشته با نرخ ۴۸۰ و ۵۷۰یورو در هر تن مورد مبادله قرار گرفتند.

براساس این گزارش کلاف گرم و سرد و گالوانیزه وارداتی اتحادیه اروپا هم بدون تغییر در قیمت هر یک به ترتیب با نرخ ۴۸۰، ۵۳۰ و ۶۴۰یورو در هر تن مبادله شدند.

بیلت و اسلب فولادی اروپای غربی بدون تغییر قیمت با نرخ ۵۵۰ و ۴۷۰دلار در هر تن به فروش رسید.

بر این اساس میلگرد تجاری، سیم مفتول، سیم مفتول کششی صادراتی اروپای غربی تحویل به صورت FOB از در کارخانه‌های اتحادیه اروپا با نرخ ثابت ۶۶۰، ۶۱۵ و ۶۴۵دلار در هر تن مبادله شدند.

همچنین صفحه متوسط (۱۰-۳) میلیمتری صادراتی اروپای غربی تحویل به صورت FOB از در کارخانه‌های اتحادیه اروپا هم تغییری در قیمت نداشت و با نرخ ۴۹۰دلار به فروش رسید.

محصولات داخل اتحادیه اروپا مانند آرماتور، کلاف گرم و سرد و گالوانیزه گرم هم بدون تغییر در قیمت با نرخ ۵۱۰، ۵۰۰، ۵۹۰ و ۶۵۰یورو در هر تن دادوستد شدند.

در بین محصولات صادراتی ترکیه تحویل به صورت FOB هم هیچ‌یک نوسان قیمت را تجربه نکردند و بدین‌ترتیب بیلت با ۵۶۰دلار، میلگرد آجدار با ۶۳۰دلار، سیم مفتول توری با ۶۰۰دلار سیم مفتول کششی با ۶۱۰دلار میلگرد تجاری با ۷۰۰دلار، کلاف گرم با ۵۷۰ و کلاف سرد با قیمت ۶۳۰دلار طی هفته منتهی به ۲۵فروردین ماه مورد دادوستد قرار گرفتند.

محصولات آمریکای لاتین هم بدون تغییر در قیمت در بازارهای جهان مبادله شد به طوری که نرخ آهن بریکت گرم ۳۰۰دلار،‌ شمش چدن تحویل بندر Vitoria معادل ۳۳۰دلار و شمش چدن تحویلی در بندر Madereira با نرخ ۳۴۰دلار در هر تن خرید و فروش شد.

بیلت صادراتی با نرخ ۵۱۰دلار، اسلب فولادی با قیمت ۵۱۰دلار و آرماتور هم با قیمت ۵۴۰دلار از دیگر محصولات فولادی صادراتی آمریکای لاتین بودند که بدون تغییر در قیمت نسبت به مبادلات هفته گذشته خرید و فروش شدند.

محصولات شرق آمریکا می‌سی‌سی‌پی کلاف گرم با ۸دلار رشد طی مبادلات هفته گذشته با نرخ ۶۳۰دلار مورد مبادله قرار گرفت.

کلاف سرد شرق آمریکا می‌سی‌سی‌پی هم با دو دلار کاهش نسبت به مبادلات هفته گذشته با نرخ ۷۱۷دلار به فروش رسید.

صفحه استاندارد شرق آمریکا منطقه می‌سی‌سی‌پی هم با کاهش سه‌دلاری با نرخ ۸۷۰دلار مورد مبادله قرار گرفت. کلاف گرم و صفحه استاندارد چینی از جمله محصولاتی بودند که در بازارهای جهانی طی مبادلات هفته گذشته افزایش ۸ و ۱۱۶دلاری را تجربه کردند و هر یک با نرخ ۴۴۰ و ۵۴۸دلار به فروش رسیدند.

این گزارش حاکی است محصولات اروپای غربی که شامل کلاف گرم و سرد،‌ صفحه استاندارد است هر یک نوسان قیمت داشتند به طوری که کلاف گرم ۳دلار رشد را تجربه کرده و به نرخ ۶۷۷دلار رسید و کلاف سرد با افت ۵دلاری مواجه شده و با قیمت ۷۷۵دلار مبادله شد. همچنین صفحه استاندارد با رشد ۲۸دلاری با قیمت ۸۶۹دلار به فروش رسید.

در بین محصولات وارداتی ایالات متحده تنها اسلب فولادی با کاهش ۲۵دلاری به نرخ ۴۵۰دلار مبادله شده مقاطع متوسط با رشد ۱۰دلاری با قیمت ۶۳۰دلار دادوستد شد.

و دیگر محصولات شامل شمش چدن، آرماتور، سیم مفتول (کم‌کربن)، میلگرد تجاری، مقاطع سنگین (بالای ۲۴)، کلاف گرم و تجاری، صفحه ضخیم، کلاف گالوانیزه بدون تغییر در قیمت هر یک با نرخ ۳۱۰، ۶۴۰، ۶۲۰، ۵۹۰، ۷۲۰، ۶۲۰ و ۸۰۰دلار در هر تن سبک مبادله شدند.

محصولات آسیایی با رشد چشمگیری در بین سایر محصولات فولادی طی مبادلات هفته گذشته عرضه و مبادله شدند به طوری که کلاف سرد ضدزنگ آسیایی گرید ۳۰۴ دومیلیمتری تحویل به صورت C&F از بنادر آسیای شرقی با رشد ۶۰۰دلاری با نرخ ۵هزار تن دادوستد شدند.

ورق گرم ضدزنگ آسیایی گرید ۳۰۴ تحویل به صورت C&F هم با رشد ۶۰۰دلاری با نرخ ۴هزار و ۷۰۰دلار مورد مبادله قرار گرفت.

پودر سنگ چینی هم در بازارهای جهانی در هر تن یک دلار کاهش یافت و با نرخ ۹۲دلار به فروش رسید.

نرخ محصولات کشورهای CIS صادراتی به خاور دور و دریای سیاه هم طی مبادلات هفته گذشته ثابت ماند.

میلگرد تجاری، بیلت، سیم‌مفتول توری، کلاف سرد، صفحه ضخیم (۵۰-۱۰میلیمتری) کلاف گرم، مقاطع فولادی، آرماتور، اسلب، صادراتی کشورهای CIS به خاوردور بدون تغییر در قیمت هر یک با نرخ ۴۷۰، ۵۵۰، ۶۰۰ و ۵۱۰ و ۵۴۰ به فروش رسیدند.

نرخ بیلت، آرماتور، کلاف گرم و سرد اسلب سیم مفتول توری صادراتی کشورهای CIS به منطقه دریای سیاه، بالتیک هم ثابت بود به طوری که هر یک با نرخ ۵۴۰، ۵۸۰، ۵۳۵، ۶۰۰، ۴۹۰، ۵۴۰دلار مبادله شدند.