اسامی خریداران آهن را اعلام می‌کنیم

گروه بورس فلزات- بعد از اینکه محمد آزاد، رییس اتحادیه آهن‌فروشان طی اظهاراتی خطاب به بورس فلزات اعلام کرد خریداران آهن را در هنگام افزایش قیمت‌ها معرفی کنید به دنبال آن رییس هیات‌مدیره بورس فلزات تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری موج گفت: به زودی اسامی خریداران آهن را اعلام می‌کنیم. وی در ادامه اظهار داشت: علت اینکه تاکنون اسامی خریداران آهن را اعلام نکردیم عدم درخواست مسوولان است.

وی افزود: در بورس فلزات مطلقا پنهان کاری وجود ندارد و هر زمان که مسوولان بخواهند اسامی خریداران را در اختیارشان قرار می‌دهیم.

رییس هیات‌مدیره بورس فلزات گفت: روزانه اسامی و شناسنامه خریداران به اتاق پایاپای اعلام می‌شود و مسوولان اگر بخواهند می‌توانند از این اطلاعات به صورت روزانه استفاده کنند.

«دیده‌ور» اظهار داشت :بور س فلزات محل تعیین نرخ نبوده بلکه در بورس قیمت‌ها کشف می‌شود و این امر نیز در کاهش و یا افزایش نرخ تاثیری ندارد.

رییس هیات‌مدیره بورس فلزات تصریح کرد: در بورس صرفا تعامل بین خریدار و فروشنده انجام می‌شود و هیچ مسوولیتی در خصوص افزایش نرخ بر عهده بورس نیست.

وی خاطرنشان کرد: مسوولان به جای اینکه به بورس که سازمانی خدمتگزار است اتهام زده و چهره این سازمان را تخریب کنند عامل واقعی گرانی را یافته و معرفی کنند.

«دیده ور» باتکذیب فروش ۳۶۰۰ تنی آهن‌آلات به یک بانک خصوصی گفت: در بورس فلزات اجازه فروش محموله‌ها ی با حجم بالا را نداریم و فقط محموله‌های کوچک را عرضه می‌کنیم تا همه مردم قدرت خرید داشته باشند.

رییس هیات‌مدیره بورس‌فلزات تهران اظهار داشت: بانک‌ها با توجه به نقدینگی که در دست دارند مجاز به سرمایه‌گذاری برای استفاده بهینه از سرمایه‌هایشان هستند اما قطعا در بورس فلزات چنین سرمایه‌گذاری از سوی هیچ کدام از بانک‌ها انجام نشده است.

طی روزهای گذشته برخی از تجار دلایل افزایش قیمت آهن‌آلات را بورس فلزات اعلام کردند این افراد اعتقاد دارند که خریداران عمده آهن در بورس با افزایش کاذب قیمت‌ها به دنبال اهداف اقتصادی خود هستند که این موضوع باعث التهاب در بازار آهن‌آلات شده است و این بازار را با شرایط بحرانی مواجه کرده است.

محمد‌حسین دیده‌ور، رییس هیات‌مدیره بورس فلزات، با اعلام این مطلب گفت: امروز نرخ آرماتور ۱۵۰ ریال، نرخ انواع میلگرد ۱۵۰ ریال، تیرآهن ۳۰۰ تا ۳۵۰‌ریال کاهش یافته است.

وی افزود: هم‌اکنون نرخ آهن کاهش یافته است و به زودی بازار به ثبات می‌رسد.

دیده‌ور اظهار داشت‌: برای کاهش نرخ آهن و بازگشت به نرخ قبلی تمام سعی خود را می‌کنیم تا بازار هرچه سریع‌تر تنظیم شود‌.