Escondida، بزرگ‌ترین معدن مس خصوصی جهان با سرمایه خالص ۵۳۲میلیارد دلار از فروش ۸۳۸‌میلیارد دلاری در سال، در راس شرکت‌های خصوصی قرار دارد. طبق ارقام بازار کمیته دولتی مس Cochilco در طول این دوره، میانگین قیمت‌های نقدی مس در بورس فلزات لندن که توسط معدنکاران محلی به عنوان یک استاندارد استفاده میشود ۳.۰۵ دلار در هر پوند بوده است.

شرکت Los Pelambres با ۱۸۴میلیارد دلار سود خالص از فروش ۲۷۳‌میلیارد دلاری رتبه دوم را دارد.

Collahuasi با ۱۷۹میلیارد دلار سود خالص از فروش ۳۲۰‌میلیارد دلاری در میان این شرکت‌‌ها رتبه سوم را دارا است. اولین سالی است که به جز Escondida شرکت‌‌های معدنکاری خصوصی دیگری نیز جزئیات نتایج مالی را در اظهارنامه مالیاتی خود ارائه کردهاند.

تنها فروش و سود یک شرکت معدنکاری در شیلی بیشتر از Escondida میباشد، شرکت معدنکاری عظیم Nacional Delcobre یا Codelco سود قابل مقایسه ۷۱۴‌میلیارد دلاری حاصل از فروش ۱۲۹۷‌میلیارد دلاری را اعلام کرده است.

کودلکو سود ناخالص خود را در اظهارنامه مالیاتی سه ماهه گزارش کرده است. این شرکت در گزارش مطبوعاتی خود رقم سود خالص قابل مقایسهای را ارائه کرده است. در طول این دوره، معدنکاران شرکت‌‌های خصوصی ۳۱۵میلیارد دلار مالیات بر درآمد پرداخت کرده‌اند. آنها همچنین ۵۷۲میلیون دلار مالیات بهرهبرداری از معادن مس را پرداخت کرده اند.

۵۷۵درصد امتیاز شرکت Escondida به شرکت آمریکایی، استرالیایی BHP Billiton، و ۳۰‌درصد به شرکت استرالیایی RioTinto، ۱۰‌درصد به شرکت Mitsubishi که کنسرسیوم ژاپن آنرا اداره میکند و ۲۵درصد به شرکت International Finace تعلق دارد. Los Pelambres توسط شرکت معدنی Antofagasta که در فهرست شرکت‌‌های انگلیسی قرار دارد، اداره می شود.

۴۴‌درصد امتیاز Collahuasi به شرکت Xstrata و ۴۴‌درصد به شرکت آنگلو امریکن (American - Anglo)، و ۱۲‌درصد به کنسرسیوم ژاپنی که توسط Mitsui اداره میشود، تعلق دارد.