ظهور شرایط جدید در بازار فولاد

گروه بورس‌فلزات- بهادر احرامیان با اشاره به افزایش تقاضای جهانی برای محصولات فولادی گفت: ۶ماه نخست سال جاری فرصت مناسبی برای تولیدکنندگان داخلی است. عضو هیات مدیره شرکت فولاد یزد در گفت‌وگو با خبرنگار دنیای اقتصاد با اشاره به روند افزایشی قیمت‌های جهانی آهن‌آلات افزود: این افزایش به علت کمبود آهن آلات در کارخانه‌های روسیه و اوکراین است.

بهادر احرامیان تصریح کرد: در حال حاضر تمام صادرکنندگان میلگرد خود به واردکننده تبدیل شدند جز چین که با صادرات می‌تواند تنها مقداری از نیاز بازار را تامین کند.

وی با اشاره به چالش‌ کمبود آهن آلات در بازارهای جهانی خاطر نشان کرد: هم اکنون به علت سرمایه‌گذاری زیاد در بخش عمرانی،‌ تقاضا برای آهن آلات و محصولات فولادی با افزایش چشمگیری مواجه شده است.

عضو هیات مدیره شرکت فولاد یزد گفت: پیش‌بینی می‌شود که در ۶ماه آینده به علت افزایش تقاضا برای آهن آلات با افزایش قیمت آنها روبه‌رو شویم.

وی با اشاره به اینکه ایران پنجمین واردکننده آهن در دنیا است، گفت: به طور طبیعی کمبود آهن آلات در دنیا تاثیر به سزایی در وضعیت بازار خواهد داشت.

احرامیان قیمت هر تن شمش فولاد در بازار جهانی را ۵۷۰دلار اعلام کرد و افزود: در حال حاضر شمش فولاد برای خرید ریالی در کشور موجود نیست.

وی تصریح کرد: با توجه به افزایش تقاضا برای محصولات فولادی در جهان، الان بهترین فرصت برای تولید فولاد در کشور است به همین منظور باید شمش مورد نیاز تولیدکنندگان تامین شود.

عضو هیات‌مدیره شرکت فولاد یزد با اشاره به افزایش تقاضای بازارهای جهانی و داخلی برای محصولات فولادی افزود: صادرات فولاد از ایران و به تبع آن تولید داخل از توجیه اقتصادی زیادی برخوردار است و باید با تمام توان تولید کرد.

وی در خصوص تولید فولاد یزد در سال جاری گفت: هم‌اکنون ظرفیت تولید این کارخانه سالانه ۳۰۰هزار تن است که با راه‌اندازی خط‌های مفتول و تیرآهن در این کارخانه، در صددیم که با ظرفیت کامل تولید کنیم.

احرامیان وضعیت بازار را در ۶ماه نخست امسال برای تولید فولاد بسیار مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: اما در نیمه دوم امسال ادامه این وضعیت به اقتصاد جهانی بستگی دارد.