گروه بورس‌فلزات- اعضای هیات‌مدیره شرکت بورس کالای ایران (سهامی‌عام) برای تکمیل پرونده باید مدارک بیشتری را به سازمان بورس و اوراق بهادار ارسال کنند. دکتر سیدعلی حسینی، عضو هیات‌مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار و معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران با بیان مطلب فوق به خبرنگار دنیای‌اقتصاد گفت: مدارک ابتدایی و معرفی اولیه نمایندگان از سوی شرکت‌ها به سازمان بورس صورت گرفته است. وی ادامه داد: سازمان بورس از نمایندگان درخواست کرده تا برای تکمیل پرونده خود سوابق حرفه‌ای و مدارک تحصیلی خود را نیز به سازمان ارسال کنند. وی افزود: تا زمانی که مدارک نمایندگان کامل نشود جلسات کمیته بررسی‌کننده صلاحیت اعضای هیات‌مدیره برای تایید صلاحیت برگزار نخواهد شد.

حسینی اظهار داشت: ارسال برنامه‌های هریک از متقاضیان عضویت در هیات‌مدیره برای شرکت بورس کالا نیز از دیگر شرایط عضویت هیات‌مدیره شرکت بورس کالا (سهامی عام) است.

معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران گفت: به منظور بررسی مدارک و اطلاعات مربوط به داوطلب و تایید صلاحیت‌های عمومی و حرفه‌ای داوطلب در چارچوب این دستورالعمل، کمیته‌ای به نام کمیته تایید صلاحیت متشکل از سه عضو به انتخاب هیات‌مدیره سازمان تشکیل می‌شود. وی ادامه داد: تصمیم‌گیری در کمیته با اکثریت آرا صورت می‌پذیرد.

حسینی اظهار داشت: تصمیم در خصوص تایید صلاحیت هریک از داوطلبان طی صورتجلسه‌ای توسط دبیرکمیته تنظیم شده و به امضای تمامی اعضای کمیته می‌رسد. وی ادامه داد: در صورت ناقص بودن مدارک ارسالی داوطلبان حداکثر ظرف یک هفته مهلت دارند تا نسبت به تکمیل مدارک خود اقدام کنند. وی افزود: دبیر کمیته پس از تکمیل مدارک بلافاصله آنها را به مدیریت حراست سازمان جهت بررسی صلاحیت عمومی ارسال می‌کند.

حسینی یادآور شد: کمیته براساس اظهارنظر و مدارک ارسالی توسط مدیریت حراست و سایر مدارک مربوط نسبت به رد یا تایید صلاحیت عمومی داوطلبان تصمیم‌گیری می‌کند. همچنین وی گفت: صلاحیت عمومی داوطلب باید به تایید کمیته نیز برسد و برای عضویت در هیات‌مدیره بورس، داوطلب باید حداقل ۴۰درصد امتیاز مربوطه به هریک از حوزه‌های سوابق کاری، سوابق تحصیلی و صلاحیت عمومی را کسب کند و مجموعه امتیازات وی بیش از ۵۰درصد مجموع حداکثر کل امتیازات این سه حوزه باشد.