گروه بورس‌فلزات- زهرا مسافر: محمد صادق مفتح از برنامه وزارت بازرگانی برای واردات ۵/۲میلیون تن شمش فولاد به کشور در سال جاری خبر داد.معاون بازرگانی داخلی وزارت بازرگانی در گفت‌وگو با خبرنگار دنیای اقتصاد افزود: امسال با توجه به ظرفیت‌های کشور به جای محصول نهایی شمش فولاد وارد کشور خواهد شد. محمد صادق تصریح کرد: وزارت بازرگانی برای تامین مواد اولیه مورد نیاز تولیدکنندگان فولاد، شمش وارد کشور می‌کند.وی از برنامه واردات ۵/۲میلیون تن شمش فولاد در سال جاری از سوی وزارت بازرگانی خبر داد.معاون وزیر بازرگانی در خصوص عدم تحقق وعده دولت برای واردات ۲میلیون تن فولاد در سال ۸۵، اظهار داشت: وزارت بازرگانی برای واردات این میزان فولاد در سال گذشته برنامه‌ای نداشته است.

در سال ۸۵ یکی از چالش‌های جدی فولادسازان بخش خصوصی کمبود مواد اولیه (شمش فولاد) بوده است که این امر باعث شد که آنها تنها با نیمی از ظرفیت خود محصول وارد بازار کنند در صورتی که اگر شمش به موقع وبه اندازه مورد نیاز آنها در اختیارشان قرار می‌گرفت،‌این بخش می توانست با حداکثر تولید سهم بسزایی در تعادل قیمت آهن آلات در بازار داشته باشد.

انتظار می رود با سیاست‌های جدید وزارت بازرگانی در خصوص تامین مواد اولیه فولادسازان بخش‌خصوصی، تا حد زیادی از التهاب قیمت آهن آلات کاسته شود.