گروه بورس فلزات - روند افزایش قیمت آهن‌آلات در بازار غیررسمی همچنان ادامه دارد. دیروز قیمت‌ها به بیشترین مقدار خود طی دو سال گذشته رسید.

به گزارش خبرنگار دنیای اقتصاد، بازار آهن‌آلات با نوعی آشفتگی روبه‌رو شده به طوری که دلایل گرانی هنوز مشخص نیست.
تحلیلگران بازار اعتقاد دارند افزایش قیمت تیرآهن در بورس فلزات در سال جاری تاثیر مستقیمی بر روی بازار آهن گذاشته است، به طوری که برخی کارشناسان بازار، بورس فلزات را عامل گرانی آهن‌آلات می‌دانند. زیرا که ذوب آهن اصفهان چهارشنبه هفته گذشته هر کیلو تیرآهن 14 را 810تومان عرضه کرده که این امر خود بر گرانی بازار آهن تاثیر بسزایی گذاشته است.
در این میان مدیرعامل شرکت تعاونی آهن‌آلات واحد مرکزی در گفت‌و‌گو با خبرنگار دنیای اقتصاد نیز از افزایش قیمت تیرآهن، میلگرد و مابقی اقلام خبر می‌دهد.
محمدصادق مقدم گفت: هر ساله به علت افزایش هزینه‌ها با افزایش نرخ آهن‌آلات مواجه می‌شویم.
وی از افزایش ۵ تا ۶درصدی قیمت تیرآهن و میلگرد در روزهای آغازین سال جاری خبر داد و تصریح کرد: برای کاهش افزایش قیمت‌ها، تدابیر و اقدامات دولت ضروری است.
مدیرعامل شرکت تعاونی آهن‌آلات واحد مرکزی خاطرنشان کرد: در حال حاضر عرضه و تقاضا حرف نخست را در بازار آهن‌آلات می‌زند که دولت باید با تعادل میان عرضه و تقاضا نسبت به تنظیم بازار اقدام کند.
وی ادامه داد: با آغاز فصل ساخت و ساز در کشور و اوج مصرف آهن‌آلات، دولت باید وعده خود مبنی‌بر تامین نیاز برخی از وزارتخانه‌ها را محقق کند، زیرا این امر، مشکل افزایش قیمت را تا حدودی برطرف می‌کند.