در اولین هفته فعالیت در بورس فلزات تهران در سال جدید (چهاردهم و پانزدهم فروردین ماه) جمعا ۱۳۶هزار و ۳۱۰‌تن انواع فولاد، مس و آلومینیوم به ارزش یک تریلیون و۱۶۸‌میلیون و ۷۵۰‌هزار ریال در این بورس داد و ستد شد. به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی سازمان کارگزاران بورس فلزات تهران، تالار این بورس در هفته مورد بررسی شاهد جمعا ۱۴۰‌هزار و ۵۱۰‌تن عرضه و در مقابل ۵۳۸‌هزار و ۱۳۰تن تقاضا برای محصولات فوق‌الذکر بود.

براساس این گزارش، در هفته مورد بررسی ۱۳۴‌هزار و ۹۳۰‌تن انواع محصولات فولادی به ارزش ۹۱۶میلیارد و ۲۰۲میلیون و ۲۳۰هزار ریال معامله شد که به لحاظ وزن و ارزش به ترتیب ۹۹/۹۸ و ۶۰/۹۱درصد از کل بازار را به خود اختصاص داده است.

در گروه محصولات مسی نیز یک‌هزار و ۱۰۰‌تن انواع محصولات مس، به ارزش ۷۵میلیارد و ۵۱۰میلیون و ۵۲۰هزار ریال معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۸۱/۰ و ۵۵/۷درصد از کل بازار را به خود اختصاص داده است.

همچنین ۲۸۰‌تن از انواع محصولات آلومینیومی به ارزش ۸‌میلیارد و ۴۵۶‌میلیون ریال معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۲۰/۰و ۸۵/۰‌درصد از کل بازار را به خود اختصاص داد.

بر اساس این گزارش، از کل معاملات صورت گرفته در بورس طی هفته گذشته ۱۳۴‌هزار و ۹۳۰‌تن به ارزش ۹۱۶‌میلیارد و ۲۰۲‌میلیون و ۲۳۰‌هزار ریال به صورت سلف و یک‌هزار و ۳۸۰‌تن به ارزش ۸۳‌میلیارد و ۹۶۶‌میلیون و ۵۲۰‌هزار ریال بصورت نقدی دادوستد شد. براساس این گزارش در هفته مورد بررسی در گروه محصولات کنسانتره و روی هیچ‌گونه معامله‌ای انجام نشد.