جریمه شدن کارخانه فولادسازی آمریکا به خاطر آلوده‌کردن محیط‌زیست

گروه بورس فلزات - کارخانه فولادسازی US Steel آمریکا به دلیل آلوده کردن آب رودخانه دیترویت در میشیگان محکوم به پرداخت جریمه شد. سازمان محیط‌زیست میشیگان اعلام کرده است که کارخانه فولادسازی فوق‌الذکر فاضلاب خود را وارد رودخانه کرده و محیط‌زیست را آلوده کرده است و میبایستی ۳۰۰هزار دلار جریمه و ۵۰هزار دلار هزینه بررسی و تحقیق برای این آلودگی را بپردازد. ولی سخنگوی این فولادسازی اعلام کرده است که شرکتش هموار مسائل محیط‌زیست را رعایت کرده است و مشکلات کنونی مربوط می‌شود به سال ۲۰۰۳ که این شرکت کارخانه ورشکسته National steel را خرید که قبل از آن به این مساله توجهی نمی‌شد. پس از خرید شرکت فوق ده‌ها میلیون دلار برای حفظ محیط‌زیست سرمایه‌گذاری شده است. سازمان مذکور می‌گوید قبل از ورشکستگی مساله تغییر رنگ آب را با شرکت National steel مطرح کرده است.

دلیل تغییر رنگ آب تخلیه روی و آمونیاک و سایر مواد مضر به درون روخانه است. مسوولان کارخانه us steel اعلام کرده‌اند که مشکل تغییر رنگ رودخانه را با جایگزین نمودن لوله‌های جدید یا تغییر سیستم لوله‌کشی، تنظیم PH و کنترل میزان روی تخلیه شده برطرف نموده‌اند.

احداث فولادسازی جدید در عربستان

منطقه تجاری Jizan در ۷۲۵کیلومتری جنوب جده قرار دارد و دارای یکصد میلیون مترمربع وسعت است و شامل بندر، منطقه صنعتی و ناحیه تجاری است که در کنار آن تاسیسات تفریحی، بیمارستانی، مدرسه، دانشگاه و مراکز آموزشی نیز احداث شده است.

این منطقه مشترکا توسط بن‌لادن عربستان و گروه MMC مالزی ایجاد شده است. دلیل احداث شرکت جدید Jizan موقعیت جغرافیایی و وجود معادن آهک، دولومیت، مرمر، بازالت، گچ و سیلیکات.

میزان کل سرمایه‌گذاری در این شهرک ۶۰۰۰میلیون دلار است که منطقه شهرک صنعتی آن دوسوم پروژه را پوشش می‌دهد که شامل پالایشگاه نفت، مجتمع پتروشیمی، واحد ۵۰۰هزار تنی میلگرد ساختمانی و واحد احیای مستقیم، واحد تصفیه مس و واحد ذوب مس، یک مجتمع آلومینیوم‌سازی به ظرفیت ۶۵۰هزار تن و یک واحد مجتمع تصفیه آلومینیوم ۲/۱میلیون تن در سال است. این شهرداری نیروگاه اختصاصی و واحد تک‌زدایی است، ظرفیت نیروگاه ۴۰۰۰مگاوات است.

سرمایه‌گذاران می‌خواهند منطقه جنوب‌غربی را از نظر جغرافیایی از دیگر قسمت‌ها جدا کنند.

این شهر تجاری تقریبا یکصد هزار میلیون ریال عربستان را جذب کرده و پانصد هزار فرصت شغلی ایجاد خواهد نمود.