بزودی قراردادهای فولادی در بورس‌فلزات لندن آغاز می‌شود

گروه بورس‌فلزات- بورس‌فلزات لندن امیدوار است که بتواند امسال نوعی از قرارداد تجاری فولاد را در این بازار راه‌اندازی کند.

روشی که در نظر گرفته شده است احتمالا روش سکوی تجاریOTC باشد. این بورس در نظر دارد در سکوی جدید OTC خود از تعدادی از قراردادهای فولاد استفاده کند اما بورس سعی ندارد که با استفاده از یک روش آن را به تمامی قراردادها تعمیم دهد چون چنین برداشتی کاملا غیر عادی است.

بورس ۱۳۰ساله لندن به دنبال قراردادهای سلف و OTC است چون بعضی از قراردادهای فولاد با مدل یا روش نقد همخوانی بیشتری دارد تا روش قدیمی یا سنتی شاخص قیمت، حال آنکه برای دیگران یک روش تحویل فیزیکی می‌تواند مناسب‌تر باشد.

به رغم ادغامات اخیر در صنعت فولاد جهانی، این صنعت هنوز بسیار پراکنده بوده و همواره قیمت‌های آن شدیدا متغیر است و OEMها همواره با کاهش سود حاشیه‌ای آن تحت فشار قرار دارند.

مقاومت صنعت فولاد نسبت به طرح‌های LME مشابه صنعت آلومینیوم در دهه ۱۹۷۰(قبل از شروع یا بکارگیری قراردادهای سلف آلومینیوم در LME) است.

صنعت آلومینیوم توانست چهره خود را به عنوان یک بازار بسیار وسیع تجاری کاملا تغییر دهد که فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی سابق از عوامل مهم این تغییر یا تحول است.

این تحول تجاری برای صنعت آلومینیوم حدودا ۸تا۹سال طول کشید تا قیمت‌های LME را بپذیرد که در حال حاضر آن را به طور واقعی در تمام معاملات خود استفاده می‌کند.

در حال حاضر مهمترین فولادسازان در بازارهایی مانند گازطبیعی، نیکل، روی، قلع، ارز از طریق بازار اوراق قرضه شرکتی، بازارهای وام و نرخ بهره ریسک قیمت را مدیریت می‌کنند.