گروه بورس فلزات تهران - شرکت سهامی بورس کالای ایران پس از تایید اعضای هیات‌مدیره از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار کار خود را آغاز می‌کند. به گزارش خبرنگار دنیای اقتصاد شرکت بورس کالای ایران (سهامی عام) که متشکل از دو بورس کالا (بورس فلزات و بورس کالای کشاورزی) است در هفدهم اسفند ماه با برگزاری اولین مجمع عمومی رسما کار خود را آغاز کرد. بنابراین گزارش در اولین مجمع عمومی سهامداران شرکت بورس کالای ایران اعضای هیات‌مدیره این شرکت که تعداد هفت شخصیت حقوقی هستند انتخاب شدند. در این مجمع همچنین ۳ شخصیت حقوقی به عنوان اعضای علی‌البدل هیات‌مدیره توسط سهامداران انتخاب شدند. با انتخاب اعضای هیات‌مدیره بنا بر این شد که شرکت‌های منتخب نمایندگان خود را قبل از قبولی سمت به سازمان بورس و اوراق بهادار برای تایید صلاحیت معرفی کنند.

اسامی شخصیت‌های حقوقی اعضای هیات‌مدیره به ترتیب آرای کسب شده ۱- بانک ملت ۲- سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات ۳- شرکت سهامی فولاد مبارکه ۴- سرمایه‌گذاری بهمن ۵- کارگزاری بانک کشاورزی ۶- شرکت توسعه معادن روی ۷- شرکت سهامی ذوب‌آهن اصفهان است.

اسامی اعضای علی‌البدل هیات‌مدیره شرکت نیز به ترتیب ۱- کارگزاری توسعه کشاورزی ۲- سرمایه‌گذاری غدیر ۳ - کارگزاری ستاره جنوب اعلام شد.البته آرای مربوط به انتخاب اعضای هیات‌مدیره در ۲۱ اسفند ماه به دلیل مغایرت بین نتایج کسب شده آرا و تعداد حاضران دوباره بازشماری شده و تغییراتی در آن به وجود آمد که معرفی کارگزاری توسعه کشاورزی به عنوان عضو علی‌البدل و معرفی شرکت سهامی ذوب‌آهن اصفهان به عنوان عضو اصلی هیات‌مدیره از مهم‌ترین تغییرات ترکیب هیات‌مدیره بود.

براساس این گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار تا ۲۸ اسفند ماه به شرکت‌های مورد نظر مهلت داد تا نمایندگان خود را معرفی کنند و معرفی اسامی تایید شده به عنوان اعضای هیات‌مدیره به پس از تعطیلات نوروزی سال ۱۳۸۶ موکول شد که در روزهای آینده اعلام می‌شوند.