راه‌حل‌های اساسی برای کنترل قیمت آهن‌آلات

گروه بورس فلزات - کمیته کارشناسی پس از برگزاری جلسات متعدد برای کنترل قیمت فولاد و ساماندهی بازار این محصول در سال آینده امروز به جمع‌بندی می‌رسد. تقی بهرامی‌نوشهر رییس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران با بیان مطلب فوق به خبرنگار دنیای اقتصاد گفت: امروز با برگزاری دو جلسه یکی صبح و دیگری بعدازظهر در دفتر معاون اول ریاست‌جمهوری تمام راه‌حل‌های کنترل قیمت فولاد برای سال آینده بررسی شده و نتایج آن جمع‌بندی می‌شود.

وی ادامه داد: جلسه صبح با حضور نماینده بانک مرکزی، مدیران وزارت صنایع و بازرگانی و سازمان گسترش، توسعه و نوسازی صنایع معدنی کشور و بورس فلزات و انجمن تولیدکنندگان برگزار می‌شود.

بهرامی افزود: بعدازظهر امروز هم جلسه‌ای با حضور نمایندگان شرکت‌های فولادمبارکه، فولاد خوزستان، شرکت ذوب‌آهن اصفهان و بورس فلزات برگزار خواهد شد. وی اظهار داشت: جلسات متعددی به منظور قیمت فولاد در ماه جاری داشتیم که امیدواریم امروز با بررسی تمامی پیشنهادات و راه‌حل‌هایی که در این ماه ارائه شد به نتایج خوبی پس از جمع‌بندی آنها برسیم. رییس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در خصوص پیشنهادات مطرح شده گفت: پیشنهادات بسیاری در جلساتی که برگزار شد مطرح شده است که از جمله آنها می‌توان از تغییر نرخ تعرفه و واردات مواد اولیه ... نام برد. وی ادامه داد: وزارت بازرگانی مسوول جمع‌بندی نظرات و پیشنهادات مطرح شده در این مدت از سوی تولیدکنندگان، مصرف‌کنندگان، بورس و... است. بهرامی گفت: در پیشنهاداتی که از سوی افراد مختلف در این جلسات مطرح شده سعی شده تا نکاتی رعایت شود تا مشکلاتی که در سال‌جاری در بازار فولاد روی داده در بازار فولاد سال آینده رخ ندهد. وی ادامه داد: منظور از مشکلات رشد بی رویه انواع محصولات فولادی در بازارهای داخلی مخصوصا رشد بی رویه قیمت تیرآهن است.

قیمت انواع محصولات فولادی در بازارهای داخلی همزمان با بازارهای جهانی در سال‌جاری از اردیبهشت‌ماه روند صعودی به خود گرفت. به طوری که از مهر‌ماه سال‌جاری این روند افزایش شتاب بیشتری به خود گرفت و از نرخ قیمت‌های جهانی نیز بالاتر رفت و تا پایان سال نیز ادامه داشت.

امیدواریم تعطیلات نوروز بهانه‌ای شود برای توقف و حتی کاهش قیمت محصولات فولادی که بی حد و مرز در سال‌جاری بالا رفتند.