گروه بورس‌فلزات- دنیای‌اقتصاد برای اطلاع خوانندگان از وضعیت عرضه و قیمت انواع ورق در بازار آزاد گزارشی تهیه کرده است که در پی می‌آید. در هفته جاری تنها ورق گرم A با ضخامت ۲میلیمتر آن هم با شرایط نقد در بورس‌فلزات تهران عرضه شد. این عرضه از سوی فولادمبارکه در شرایطی بود که میزان تقاضا ۹برابر میزان عرضه بود. مبارکه ۴۵۰تن ورق گرم A را عرضه کرد در حالی که تقاضا ۴۰۵۰تن بود و شاهد افزایش ۱۰۸۰ریالی در هر کیلو نسبت به آخرین عرضه در بورس بودیم.

البته قیمت ورق در بازار‌های جهانی نیز افزایش یافته است، اما بازار داخلی به خصوص بازار آزاد شاهد رشد قیمت فزاینده‌ای بوده است، زیرا عدم عرضه ورق ۲میلیمتر در بورس‌فلزات و همچنین عدم انجام تعهدات تولیدکنندگان نسبت به تحویل ورق‌های قبلی فروخته شده به مصرف‌کنندگان و صادرات بیش از حد، بازار را با کمبود عرضه مواجه کرده است.

البته در بازار‌های جهانی قیمت انواع ورق‌های فولادی با افزایش ۱۰۰ریالی در هر کیلو مواجه بوده است. میانگین قیمت ورق گرم A با ضخامت ۲میلیمتری خارجی تحویل در ایران ۶۲۰دلار است. میانگین قیمت ورق گرم A وارداتی با ضخامت ۲میلیمتر تحویل در بنادر شمالی کیلویی ۶۶۰۰ریال است که با افزایش ۲۰۰ریالی در هر کیلو مواجه بوده است.

این گزارش می‌افزاید: میانگین قیمت نقدی پروفیل ریز در بازار تهران کیلویی ۷۴۵۰ریال و میانگین قیمت نقدی پروفیل در بازار تهران ۷۳۵۰ریال بوده که به طور مشترک با افزایش ۳۵۰ریالی در هر کیلو نسبت به هفته گذشته مواجه بوده است.