معدن و توسعه: مارتین ابوت، مدیرعامل بورس بازار فلزات لندن در نشستی در نیویورک ظاهرا مخالفت سرسختانه خود را بر علیه به کارگیری عقد قراردادهای سلف فولاد براساس شاخص مطرح کرد. در پاسخ به این سوال که چگونه سکوی تجاری پیشنهادی OTC بازار بورس فلزات کار خواهد کرد او اعلام کرد که مخالف نظرات قبلی در خصوص کار با Platls روی شاخص فولاد است.

او اضافه کرد ما شک داریم که بتوانیم شاخص را به حد کافی برای قراردادهای سلف تقویت کنیم. ماه گذشته او اظهار داشت که بسیار محتمل است قراردادهای فولادی که بورس مورد بررسی قرار داده است به صورت فیزیکی قابل تحویل باشد.

احتمالا سکوی جدید OTC برای به کارگیری قراردادهای تجاری فولاد براساس قراردادهای کنونی بازار بورس فلزات لندن از سیستم تهاتری استفاده خواهد کرد.

ابوت قبلا توضیح داده بود که قراردادهای minis بازار بورس فلزات لندن شروع آهسته‌ای داشته، اما گفت که بورس مطمئن است که این قراردادها گسترده‌تر خواهد شد.

میزان حمایت نشان می‌دهد که حجم تجاری سریعا افزایش خواهد یافت. تاکنون ۶۰هزار تن مس و ۵۵هزار تن آلومینیوم به صورت minis تجارت شده‌اند.

وی از روش یا نحوه توسعه بازار خشنود است. با توجه به اینکه سوددهی رو به افزایش است، بازار بورس به دنبال به کارگیری minis در سایر قراردادهای فلزی است. او مطمئن است که minis بازار بورس فلزات لندن نسبت به قراردادهای رقیب (Nymex) نقدینگی بیشتری را جذب خواهد کرد.

ابوت می‌گوید چون ما قراردادهای اصلی را در اختیار داریم دارای مزیت خانگی هستیم. ۹۹درصد تجارت در قراردادهای minis از طریق سکوی تجارت الکترونیک بازار صورت پذیرفته است.

LME در نظر دارد، نحوه تجارت تلفنی برای minis را پس از ۶ ماه مورد بررسی قرار دهد چون میزان درآمد تجاری را کاهش می‌دهد، اما بورس کاربرد تلفن را برای تجارت فوری افزایش خواهد داد.

به طور کل ۸۰درصد تمامی تجارت‌های فوری از طریق روش تجاری select است حال آنکه ۸۰درصد تمامی خرید و فروش‌های همزمان از طریق بازارهای کف و تلفنی انجام می شود.

Mini : روش تجاری در LME برای فلزات در حجم زیر ۵ میلیون تن