افزایش قیمت میلگرد، کاهش قیمت تیرآهن
گروه بورس فلزات - دیروز بازار میلگرد شاهد افزایش قیمت و بازار تیرآهن شاهد کاهش قیمت در انواع سایزها بود.

در هفته گذشته قیمت میلگرد و تیرآهن افزایش یافته بود اما از اواسط هفته گذشته این روند افزایشی رو‌ به‌ کاهش گذاشت و در پایان هفته بازار آرام‌تری را نسبت به اوایل هفته سپری کرد. با آغاز هفته جاری میلگرد نسبت به هفته گذشته باز هم گران‌تر شد. البته این افزایش قیمت‌ها تنها مربوط به میلگرد نبود و شامل ورق و پروفیل نیز شد. در ارتباط با بازار میلگرد چون تولیدات عرضه‌کنندگان به اندازه نیاز بازار نیست و تمامی سایزها را تولید نمی‌کنند و از طرف دیگر قیمت‌ها را بالاتر در بورس اعلام می‌کنند تمامی این عوامل سبب شده که سطح قیمت میلگرد، ورق و پروفیل در بازار افزایش یابد.
بازار تیرآهن نسبت به هفته گذشته کاهش یافت البته این افت قیمت شدید نبود زیرا قیمت‌های بالای تیرآهن در هفته قبل با خریداری مواجه نشد در نتیجه این سطح قیمت‌های کاذب کاهش یافت.
بر این اساس تیرآهن ۲۲ و ۲۴ذوبی به طور مشترک با دو هزار تومان کاهش در هر شاخه نسبت به روز چهارشنبه به ترتیب ۳۰۰هزار تومان و ۴۰۰هزار تومان به فروش رفتند.
تیرآهن 16 و 20دوبی به ترتیب با 30تومان و یک هزار تومان افت در هر شاخه نسبت به هفته گذشته به ترتیب 154هزار و 800 و 299هزار تومان معامله شدند.
تیرآهن ۱۸ذوبی نیز در هر شاخه ۲۰۰تومان کاهش یافت و ۲۱۴هزار و ۸۰۰تومان در هر شاخه معامله شد.
تیرآهن 14ذوبی در هر شاخه 128هزار تومان و تیرآهن 27ذوبی شاخه‌ای 467هزار تومان بدون تغییر قیمت نسبت به روز چهارشنبه به فروش رفتند.
این گزارش می‌افزاید: بازار میلگرد دیروز با افزایش قیمت مواجه شد. میلگرد ۱۴آجدار نیشابوری ۳ A، میلگرد ۱۴ آجدار میانه، میلگرد ۱۸ آجدار نیشابوری ۳ A، و میلگرد ۲۰ آجدار نیشابوری ۳ A به طور مشترک با ۲تومان افزایش در هر کیلو نسبت به چهارشنبه به ترتیب ۶۵۹، ۶۵۷، ۶۶۷ و ۶۶۰تومان داد و ستد شدند.
میلگرد 18آجدار میانه و میلگرد 22 آجدار میانه نیز با 3تومان رشد در هر کیلو نسبت به هفته قبل به ترتیب 661 و 646تومان معامله شدند.
میلگرد ۱۶آجدار نیشابوری ۳ A و میلگرد ۱۶ آجدار میانه به ترتیب با ۵ و ۴تومان افزایش در هر کیلو به ترتیب ۶۵۸ و ۶۵۳تومان به فروش رفتند. میلگرد ۲۰آجدار میانه و میلگرد ۲۲آجدار نیشابوری ۳ A نیز با یک و ۸تومان رشد در هر کیلو نسبت به چهارشنبه به ترتیب ۶۵۴ و ۶۵۵تومان داد و ستد شدند.
این گزارش حاکی است. میلگرد 8 کلاف آجدار نوردی در هر کیلو 641تومان، میلگرد 8کلاف آجدار الیگودرز کیلویی 638تومان، میلگرد 10کلاف آجدار الیگودرز در هر کیلو 653تومان و میلگرد 10شاخه آجدار البرز کیلویی 669تومان بدون تغییر قیمت نسبت به روز چهارشنبه به فروش رفتند.