افزایش قیمت ورق‌های فولادی  تولیدکنندگان را با مشکل مواجه کرده است

ایلنا- افزایش پی‌در‌پی قیمت ورق‌‏های فولادی، صنایع وابسته به فولاد را با مشکل مواجه کرده است. امیر آقازاده، عضو هیات مدیره کارخانه بشکه‌‏سازی تبریز‌، با بیان این مطلب افزود: از ابتدای سال‌جاری تا کنون روند قیمت محصولات فولادی و ورق‌‏های خاص مرتبا افزایش داشته است و این روند افزایشی و همچنین غیرقابل پیش‌‏بینی بودن بازار آتی‌، روند تولید کارخانه‌های وابسته به ورق‌‏های فولادی را دشوار کرده است.

وی همچنین گفت: کارخانه‌هایی که مواد اولیه خود را از ورق‌‏های فولادی تهیه و آن را به محصول نهایی تبدیل می‌‏کنند، در انجام تعهدات خود دچار معضل شده‌‏اند، زیرا هیچ‌‏گونه پیش‌‏بینی از قیمت تمام شده و حتی تهیه مواداولیه ورق‌‏های فولادی نمی‌‏توانند‌ داشته باشند.

وی قیمت ورق‌‏های سیاه فولادی در اسفندماه سال گذشته را هر کیلو ۵۰۰تومان ذکر کرد و اظهار داشت: در اسفندماه سال‌جاری این رقم به ۷۰۰ تا ۸۰۰‌تومان در هر کیلو افزایش یافته است. عضو هیات‌مدیره کارخانه بشکه‌‏سازی تبریز‌، خاطرنشان کرد: در ورق‌‏های روغنی نیز همین میزان افزایش قیمت اتفاق افتاده که حدود ۱۰۰‌تومان افزایش قیمت توسط مجتمع فولادمبارکه اعمال شده و مابقی در حاشیه بازار آزاد اتفاق افتاده است.

وی‌، به کاهش ۳۰‌درصدی تولید در کارخانجات وابسته به ورق‌‏های فولادی از جمله بشکه‌‏سازی تبریز اشاره و تصریح کرد: به دلیل نوسان‌های شدید قیمت، تولید تحت‌‏الشعاع قرار گرفته و میزان تولید این کارخانه نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

آقازاده‌، تثبیت قیمت ورق‌‏های فولادی در بازار را باعث اطمینان‌خاطر تولیدکنندگان صنایع وابسته دانست و بیان کرد: اگر میزان نوسان بازار ورق‌‏های فولادی روند معقولی داشته باشد، تولیدکنندگان نیز می‌‏توانند پیش‌‏بینی مناسبی از وضعیت تولید و فروش خود داشته باشند.