ایران سینا- صادرات چین در سال ۲۰۰۶ معادل ۹۱درصد افزایش یافت که یکی از دلایل آن افزایش تقاضا و عامل دیگر ارزان تر بودن محصولات چینی نسبت به محصولات دیگر کشورها است. صادر‌کنندگان ترکیه، که معمولاً صادر‌کننده بزرگ محصولات طویل بوده‌اند، نیز این افزایش را در بازارهایی نظیر خلیج‌فارس و اروپا احساس کرده‌اند. صادرات ترکیه در همان مقدار ۲/۱۲میلیون تن باقی ماند که همانند سال قبل است. درحالیکه واردات آن با۲۲درصد رشد به ۹/۱۱میلیون تن رسید.

محصولات چین صادرات ترکیه را محدود کرده است. مصرف فولاد داخلی ترکیه از سرانه ۱۵۰کیلو‌گرم به ۳۱۰کیلوگرم افزایش یافته است و احتمالا این روند تا چند سال آینده ادامه خواهد داشت. هم اکنون ترکیه بزرگترین صادرکننده تلویزیون در اروپا و دومین یا سومین صادر‌کننده بزرگ یخچال در اروپا است. در سال ۲۰۰۵ روسیه و اوکراین صادر‌کننده محض به ترکیه بشمار می‌آمدند. اما سال گذشته این دو یک بازار صادرات برای ترکیه بودند.

در آسیای جنوب شرقی به‌ویژه ویتنام تقاضا موجب جذب حجم زیادی فولاد از چین شد. در سال ۲۰۰۶ صادرات فولاد چین به ویتنام و سنگاپور تقریبا دو برابر شد در حالیکه صادرات به تایلند، اندونزی و مالزی افزایش کمی پیدا کرد اما صادرات به برزیل که در سال ۲۰۰۶، ۵/۱۲میلیون تن بود، رشد زیادی نشان نداد.