گروه بورس فلزات- هفته گذشته برخلاف هفته‌های قبل قیمت انواع آهن‌‌آلات نوسان چشمگیری داشت، قیمت انواع میلگرد و تیرآهن در دوشنبه هفته گذشته به بالاترین سطح رسید ولی این قیمت‌ها ثابت نبودند و کاهش داشتند.

آنچه که در این بازار توجه همگان را به خود معطوف کرده این است که کسی برای افزایش قیمت آهن‌آلات دلیل مهمی پیدا نمی‌کند و این موضوع سبب نگرانی بسیاری از مصرف‌کنندگان شده است.
اما آنچه که در عمل رخ می‌دهد و بر بازار تیرآهن طی چند ماه اخیر تاثیر گذاشته این بوده که تولید تیرآهن انحصاری است و تاخیر در تحویل انواع تیرآهن از سوی ذوب‌آهن مقداری بر افزایش قیمت این کالا در بازار غیررسمی تاثیر گذاشته است.
اگر منطقی به تحولات چند ماه گذشته انواع تیرآهن در بازار نگاهی بیاندازیم متوجه خواهیم شد که این آثار علائمی بر افزایش قیمت تیرآهن در ماه‌های گرم، در سال نو و آغاز فصل ساخت‌و‌ساز خواهد بود.
از سوی دیگر میلگرد نیز طی هفته گذشته با افزایش قیمت مواجه شد، البته هر چند میلگرد طی هفته گذشته با افزایش قیمت روبه‌رو شده بود ولی به دلیل اینکه مصرف میلگرد نسبت به تیرآهن پایین‌تر است، درنتیجه تجار بازار علاقه‌ای به خرید با این سطح قیمت‌ها نداشتند.
ولی این سطح قیمت‌ها موقتی خواهد بود و برای اینکه سال آینده نیز با مشکل و معضل سال‌جاری مواجه نشویم، از همین حالا باید به فکر چاره‌ای باشیم.
با این تفاسیر بازار تیرآهن طی هفته گذشته روند افزایشی را طی کرد.
تیرآهن ۱۴ و ۱۶ذوبی به ترتیب با ۲هزار تومان و ۲هزار و ۵۰۰تومان رشد در هر شاخه نسبت به روز شنبه به ترتیب ۱۲۸هزار تومان و ۱۵۴هزار و ۵۰۰تومان به فروش رفتند.
براساس این گزارش تیرآهن 22 و 24ذوبی به طور مشترک با 5هزار تومان افزایش در هر شاخه نسبت به روز شنبه به ترتیب 302هزار تومان و 402هزار تومان معامله شدند.
تیرآهن ۱۸ذوبی نیز در هر شاخه ۵هزار و ۵۰۰تومان نسبت به اول هفته گران شد و بر روی ۲۱۵هزار تومان ایستاد.
تیرآهن 20 و 27ذوبی شامل افزایش قیمت بیشتری شدند و به ترتیب با 21هزار تومان و 23هزار تومان در هر شاخه در سطح 300هزار تومان و 467هزار تومان دادوستد شدند.
این گزارش می‌افزاید: بازار میلگرد طی هفته گذشته شامل افزایش قیمت شد و بر خلاف هفته‌های گذشته حرکت کرد.
میلگرد 10 کلاف آجدار الیگودرز، میلگرد 10 آجدار البرز و میلگرد 14 آجدار نیشابوری A3 به طور مشترک با 2 تومان افزایش در هر کیلو نسبت به شنبه به ترتیب 653، 669 و 657تومان معامله شدند.
میلگرد ۱۲‌‌ آجدار کرمان، میلگرد ۱۴ آجدار میانه، میلگرد ۲۰ آجدار میانه و میلگرد ۲۲ آجدار میانه نیز با ۳تومان رشد در هر کیلو نسبت به اول هفته به ترتیب ۶۵۶، ۶۵۵، ۶۵۳ و ۶۴۳تومان در هر کیلو به فروش رفتند.
میلگرد 8 کلاف آجدار الیگودرز و میلگرد 22 آجدار نیشابوری A3 به ترتیب با 4 و 5تومان افزایش در هر کیلو به ترتیب 638 و 647تومان دادوستد شدند.میلگرد 16 و 18 آجدار نیشابوری A3 به ترتیب با 6 و 11تومان رشد در هر کیلو نسبت به شنبه به ترتیب 653 و 658تومان دادوستد شدند.
میلگرد ۱۶ و ۱۸ آجدار میانه نیز شامل افزایش قیمت شدند و با ۷ و ۸تومان رشد در هر کیلو به ترتیب ۶۴۹ و ۶۵۸تومان به فروش رفتند.
این گزارش حاکی است میلگرد 8 کلاف آجدار نوردی و میلگرد 20 آجدار نیشابوری A3 به ترتیب 641 و 658تومان بدون تغییر قیمت نسبت به شنبه معامله شدند.