گروه بورس فلزات- به نظر نمی‌رسد که تولیدکنندگان فولاد ضدزنگ چین بخواهند قیمت‌های خود را در این ماه در مقایسه با قیمت‌های ژانویه افزایش دهند چون با فرا رسیدن سال نو چینی و تعطیلات آن بدون شک فعالیت‌های تجاری در بازار تحت تاثیر منفی آن قرار خواهد گرفت. اکثر واحدهای عمده فولادهای ضدزنگ توافق کرده‌اند که در ماه فوریه به هیچ‌وجه لیست قیمت‌های خود را تغییر ندهند ولی بزرگ‌ترین تولیدکننده فولاد ضدزنگ این کشور اعلام کرده است که افزایش قیمت نقد می‌تواند روی این تصمیم‌گیری تاثیر بگذارد.

در حال حاضر بحث بر سر احتمال افزایش قیمت‌های نقد حدی پایین وجود دارد، که دلیل آن بالا رفتن مجدد قیمت نیکل است که فشار زیادی بر روی این دسته از تولیدکنندگان می‌گذارد.

به هر حال چینی‌ها می‌گویند سعی دارند تا ماه آینده قیمت‌های خود را تا حدودی (۵۰۰-۲۰۰یوان در هر تن) افزایش دهند تا مشکلات بازار نیز مدنظر قرار گیرد.

قیمت نقد کلاف ضدزنگ پایه ۳۰۴ به ضخامت ۲میلیمتر در چین همواره افزایش داشته و به ۴۵۶۵ الی ۴۶۱۴دلار در هر تن رسیده است که در اواخر ماه دسامبر ۳۳۴۰۰-۳۳۱۰۰یوان بوده است (۲۴۰۰-۲۳۰۰یوان افزایش).

بزرگ‌ترین کارخانه نیکل‌سازی چین (شرکت Jinchuan) قیمت‌های نیکل خود را ۴۰هزار یوان در هر تن افزایش داده و در ماه ژانویه آن را ۳۰۱۰۰۰یوان اعلام کرده است.

قیمت نیکل در LME به ۳۷۳۰۰دلار در هر تن رسیده است. ضمنا قیمت‌های داخلی فولاد ضدزنگ نیز افزایش خواهد یافت ولی قیمت‌های آن بسیار پایین‌تر از قیمت‌های جهانی آن است.