گروه بورس فلزات- در شرایطی که علائم در بازار آهن‌آلات نشانگر کمبود و افزایش قیمت این کالا (به خصوص تیرآهن) است. یک مقام مسوول در وزارت صنایع و معادن در گفت‌وگو با هفته‌نامه معدن و توسعه خبر از تثبیت یا کاهش قیمت آهن‌آلات در سال آینده داد. دکتر علیرضا نوپور، مدیرکل صنایع الکتریکی و فلزی وزارت صنایع و معادن اظهار داشت: با تکمیل ظرفیت‌های خالی تولیدکنندگان میلگرد که به صورت ضربتی در حال انجام است، در سال آینده مشکلی از لحاظ کمبود میلگرد نخواهیم داشت و حتی پیش‌بینی می‌شود که قیمت میلگرد در سال آینده تثبیت و شاید هم کاهش داشته باشد.

وی در مورد تامین مواداولیه واحدهای فولادسازی بخش‌خصوصی گفت: قرار است انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران با تشکیل یک تعاونی، خرید شمش را به صورت متمرکز انجام دهد که این مساله نیز در کاهش قیمت شمش تاثیرگذار خواهد بود.

مدیرکل صنایع الکتریکی و فلزی وزارت صنایع و معادن اعلام کرد: در شرایط فعلی نمی‌توان نرخ تعرفه واردات فولاد را افزایش داد و وزارت صنایع و معادن تاکنون تصمیمی برای افزایش نرخ تعرفه واردات فولاد نگرفته است.

وی خاطرنشان کرد: چنانچه ظرفیت تولید داخلی فولاد به حدی برسد که بتوان نیاز داخل را به طور کامل تامین کرد می‌توان در مورد تغییر نرخ تعرفه تصمیم گرفت.