بازار میلگرد در سال 2007 مشابه سال 2004 خواهد بود

گروه بورس فلزات- تولیدکنندگان میلگرد ساختمانی و تجار معتقدند که سال ۲۰۰۷ مشابه سال ۲۰۰۴ خواهد بود. به گزارش متال بولتن، سال ۲۰۰۴ سالی بود که صنایع ساختمانی چین بیشترین آهن‌آلات را مصرف کرد.

سه سال بعد چین دوباره همان نقش را بازی می‌کند اما این بار نقش صادرکننده را خواهد داشت چون قیمت میلگرد ساختمانی آن در آمریکا ۶۰۰ دلار در هر تن cfr رسیده است.

دولت چین می‌خواهد با کاهش تخفیف VAT (قیمت پس از کسر مالیات) برای صادرات میلگرد ساختمانی، از جذابیت بازارهای بین‌المللی این محصول بکاهد به اصطلاح صادراتش را کنترل کند.

شرایط بسیار ظریف و حساس است یکی اینکه با فرارسیدن سال نو چینی‌ها، اقتصاددانان این کشور تحت فشار قرار گرفته‌اند چون در این شرایط که قیمت‌ها در بازارهای جهانی رو به افزایش است چگونه چین می‌خواهد مانع صادرات خود شود.

خریداران آمریکایی ناامید از یافتن کالای مورد نیاز خود و بازار نیز منطق خود را دارد شرکت‌های ساختمانی می‌خواهند به هر نحوی میلگرد مورد نیاز خود را تامین کنند و قیمت آن نیز مطلوب باشد. اما اگر قیمت‌ها در ۱۲ ماه آینده سقوط کند تصور اینکه بر چین چه فشاری وارد خواهد آمد مشکل است.

این کشور می‌بایستی فولاد مازاد را بفروشد، کارخانه‌های این کشور مشتریان زیادی را در بازارهای جهانی پیدا کرده‌اند و فولادسازان خارجی نیز فریاد می‌زنند با محصولات چینی مبارزه کنید.

اگر چین بخواهد با ادامه صادرات فولاد خود با رقبای بیرونی مبارزه کند شکی نیست در سال‌های آتی با مشکلات بیشتری مواجه

خواهد شد.