در یازده‌ ماه فعالیت بورس‌فلزات تهران در سال‌جاری (فروردین لغایت بهمن‌ماه)، جمعا 5‌میلیون و 645‌هزار و 830‌تن انواع فولاد، آلومینیوم، مس، روی وکنسانتره فلزات گرانبها و مولیبدن به ارزش 39‌تریلیون و 206میلیارد و 572‌میلیون و 960هزار ریال داد‌و‌ستد شد.

براساس گزارش اداره آمار و ارزیابی عملکرد بورس‌فلزات تهران، آمار معاملات انجام شده در دوره یازده ماه سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزش ۷۶‌درصد و از نظر وزن نیز ۱۹‌درصد افزایش نشان می‌دهد.
این گزارش حاکی است، دردوره مورد بررسی جمعا 5‌میلیون و 458‌هزار و 430‌تن انواع محصولات فولادی به ارزش 29‌‌تریلیون و 162‌‌میلیارد و 634‌میلیون و 550‌هزار ریال معامله شد که از لحاظ وزن و ارزش به ترتیب 68/96 و 38/74‌درصد از کل بازار را در این دوره به خود اختصاص داده و در جایگاه اول قرار داشته است و نسبت به یازده‌ماه اول سال گذشته از لحاظ وزن و ارزش به ترتیب 19 و 63‌درصد رشد داشته است.
در گروه محصولات مسی نیز جمعا ۹۷‌هزار و ۶۱۰ تن انواع مس به ارزش ۶‌‌تریلیون و ۴۰۴‌میلیارد و ۴۰۷‌میلیون و ۶۷۰‌هزار ریال داد‌و‌ستد شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۷۳/۱ و ۳۴/۱۶‌درصد از کل بازار را از آن خود کرده و در جایگاه دوم این بازار قرار گرفته است. ضمنا میزان معاملات محصولات مسی در دوره مذکور نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن و ارزش به ترتیب ۱۵ و ۱۰۲‌درصد رشد داشته است. براساس این گزارش، پس از فولاد و مس، محصولات آلومینیومی قرار داشته که جمعا با معامله ۸۳‌هزار و ۴۷۰ تن به ارزش ۲‌‌تریلیون و ۴۰۲‌‌میلیارد و ۳۵۶‌میلیون و ۴۲۰هزار ریال که از لحاظ وزن و ارزش به ترتیب ۴۷۶/۱ و ۱۳/۶‌‌درصد از کل معاملات بورس را به خود اختصاص داده است.
میزان معاملات محصولات آلومینیومی در یازده‌ماه امسال از لحاظ وزن و ارزش به ترتیب با 51 و 138‌درصد رشد نسبت به دوره مشابه در سال قبل روبه‌رو شده است.
همچنین طی یازده ماه سال‌جاری در گروه محصولات کنسانتره مولیبدن نیز ۵‌هزار و ۲۰‌تن سولفور مولیبدن به ارزش یک‌‌تریلیون و ۵۱ میلیارد و ۳۶میلیون و ۵۰‌هزار ریال در بورس‌فلزات تهران دادوستد شد که از نظر ارزش به ترتیب ۰۹/۰ و ۶۸/۲درصد از کل معاملات بورس را به خود اختصاص داده است. همچنین میزان معاملات کنسانتره مولیبدن در یازده‌ماه امسال از لحاظ وزن و ارزش به ترتیب با ۶۱۷ و ۶۳۳‌درصد رشد داشته است. در گروه محصولات روی نیز جمعا یک‌هزار و ۲۰‌تن شمش روی به ارزش ۳۷‌میلیارد و ۱۶۹‌میلیون و ۴۶۰‌هزار ریال داد‌و‌ستد شد که از لحاظ وزن و ارزش به ترتیب ۰۲/۰ و ۰۹/۰‌درصد از کل معاملات بورس را در دوره مذکور شامل شده است میزان معاملات شمش روی در این دوره از لحاظ وزن ۳۵‌درصد کاهش ولی از نظر ارزش ۶۵‌درصد رشد نسبت به دوره مشابه در سال قبل داشته است.
براساس این گزارش، در دوره مورد بررسی مقدار 280 تن کنسانتره فلزات گرانبها به ارزش 148میلیارد و 968میلیون و 810‌هزار ریال داد‌وستد شد که از لحاظ وزن و ارزش به ترتیب 004/0 و 38/0‌درصد از کل معاملات بورس را به خود اختصاص داده است. ضمنا میزان معاملات کنسانتره فلزات گرانبها در دوره مذکور نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن و ارزش به ترتیب 37 و 76‌درصد رشد داشته است.