گروه بورس فلزات- ماه گذشته (یکم لغایت سی‌ام بهمن ماه) جمعا ۷۹۷هزار و ۲۰تن انواع فولاد، مس، آلومینیوم، روی و کنسانتره مولیبدن به ارزش ۵ترییون و ۵۳۳میلیارد و ۳۸۷میلیون و ۱۸۰هزار ریال در بورس فلزات تهران دادوستد شد. به گزارش خبرنگار ما، تالار این بورس در ماه مورد بررسی شاهد ۸۷۲هزار و ۲۹۰تن عرضه و در مقابل یک‌میلیون و ۷۱۱هزار و ۹۸۰تن تقاضا برای محصولات یادشده بود. این گزارش حاکی است، در ماه مورد بررسی ۷۷۷هزار و ۵۱۰تن انواع محصولات فولادی به ارزش ۴تریلیون و ۵۳۲میلیارد و ۳۱۵میلیون و ۲۱۰هزار ریال معامله شد که به لحاظ وزن و ارزش به ترتیب ۵۵/۹۷ و ۹۰/۸۱درصد از کل بازار را به خود اختصاص داده است.

در گروه محصولات مسی نیز ۱۲هزار و ۶۷۰تن انواع مس به ارزش ۶۷۲میلیارد و ۵۸۴میلیون و ۳۹۰هزار ریال معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۵۸/۱ و ۱۵/۱۲درصد از کل بازار را از آن خود کرد.

همچنین ۶هزار و ۱۶۰تن آلومینیوم در این ماه به ارزش ۱۹۳میلیارد و ۱۹۹میلیون و ۸۶۰هزار ریال دادوستد شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۷۷/۰ و ۵۰/۳درصد از کل معاملات را به خود اختصاص داد.

براساس این گزارش، در این ماه ۶۲۰تن کنسانتره مولیبدن نیز به ارزش ۱۳۳میلیارد و ۳۰میلیون و ۷۰۰هزار ریال دادوستد شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۰۷/۰ و ۴۰/۲درصد از کل معاملات را از آن خود کرد. این گزارش می‌افزاید: ۶۰تن روی به ارزش ۲میلیارد و ۲۵۷میلیون و ۲۰هزار ریال معامله شد که به لحاظ وزن و ارزش به ترتیب ۰۰۷/۰ و ۰۴/۰درصد از کل بازار را به خود اختصاص داده است.

از کل معاملات صورت گرفته در بورس طی ماه گذشته ۷۳۶هزار و ۸۳۰تن به ارزش ۴تریلیون و ۲۸۲میلیارد و ۸۳۱میلیون و ۵۴۰هزار ریال به صورت سلف و ۶۰هزار و ۱۹۰تن به ارزش یک‌تریلیون و ۲۵۰میلیارد و ۵۵۵میلیون و ۶۴۰هزار ریال به صورت نقدی دادوستد شد.

این گزارش حاکی است، آمار کل معاملات بورس در ماه مورد بررسی نسبت به ماه قبل از آن از لحاظ حجم ۳۵درصد و از نظر ارزش ۲۴درصد افزایش نشان می‌دهد.