گروه بورس‌فلزات- اولین روز هفته جاری با شرایطی آغاز شد که آرامش و سکون هفته گذشته در بازار آهن‌آلات را با خود به همراه داشت. چندین پارامتر در این مورد تاثیرگذار بودند که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

اولا افت دما طی چند روز اخیر سبب کاهش تقاضا شده و به نوعی بر بازار آهن‌آلات تاثیر گذاشته، از سوی دیگر با افزایش عرضه میلگرد از سوی تولیدکنندگان دولتی و خصوصی و تزریق آن در بازار کمبود میلگرد برطرف شده، در بسیاری از شهر‌های مبدا انواع سایز‌های میلگرد وارد چرخه تولید شده‌اند . کمبود میلگرد در بازار به چشم نمی‌آید و در نهایت واردات میلگرد و تیرآهن خارجی به کشور روی قیمت بازار تاثیر گذاشته و این اثر بر روی بازار میلگرد بیشتر بوده است.
میلگرد 14 نیشابور کیلویی 630تومان، میلگرد 25نیشابور در هر کیلو 629تومان، میلگرد 16کیلویی 638تومان، میلگرد 18 کوثری اهواز در هر کیلو 630تومان، میلگرد 22کوثری کیلویی 628تومان، میلگرد 28اهواز در هر کیلو 625تومان، میلگرد 32اهواز کیلویی 630تومان و میلگرد 12کرمان در هر کیلو 635تومان در شهر مبدا به فروش رفتند.
براساس این گزارش، بازار تیرآهن دیروز در نوسان بود. تیرآهن ۱۴ و ۱۶ ذوبی به طور مشترک با یک‌هزار تومان کاهش در هر شاخه ۱۲۳هزار تومان و ۱۴۸هزار و ۵۰۰تومان معامله شدند. تیرآهن ۱۸ و ۲۲ذوبی به ترتیب با یک‌هزار و ۷۰۰تومان و یک‌هزار تومان کاهش در هر شاخه ۲۰۴هزار و ۸۰۰تومان و ۳۰۳هزار تومان به فروش رفتند. تیرآهن سایز ۲۰، ۲۴ و ۲۷ ذوبی شامل افزایش قیمت شدند. تیرآهن و ۲۰ و ۲۴ ذوبی در هر شاخه ۳هزار تومان افزایش یافتند و به ترتیب ۲۷۹هزار تومان و ۴۰۳هزار تومان دادوستد شوند. تیرآهن ۲۷ذوبی نیز در هر شاخه یک‌هزار تومان افزایش یافت و ۴۴۱هزار تومان معامله شد.این گزارش حاکی است، بازار میلگرد روز آرامی را پشت‌سر گذاشت. میلگرد ۸ کلاف آجدار نوردی در هر کیلو ۶۴۳تومان، میلگرد ۸ آجدار الیگودرز کیلویی ۶۳۴تومان، میلگرد ۱۰ آجدار الیگودرز در هر کیلو ۶۵۱تومان، میلگرد ۱۰ آجدار البرز کیلویی ۶۶۸تومان و میلگرد ۱۲ آجدار کرمان در هر کیلو ۶۵۵تومان بدون تغییر قیمت نسبت به روز چهارشنبه معامله شدند.
این گزارش می‌افزاید: میلگرد 14 آجدار نیشابوری 3A3، میلگرد 14 آجدار میانه، میلگرد 20 آجدار نیشابوری 3A3 و میلگرد 22 آجدار میانه به طور مشترک با 4تومان کاهش در هر کیلو 663، 655، 652 و 644تومان به فروش رفتند.